Το νέο έργο του Λευτέρη Αερόπουλου ,που είναι μία αφηγηματική παράσταση για τραγουδιστές – υποκριτές, από το Μουσικό Εργαστήρι Σερρών
«Ερωτό-κυκλοι»… Τρεις ομόκεντροι κύκλοι: Ερωτόκριτος, Φυλακισμένο σ’ αγαπώ, Τραγούδια της Κάτω Ιταλίας
Το έργο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά από το «Σύνολο Λόγου & Μουσικής» του Μουσικού Εργαστηριού Σερρών στην Ξάνθη, το Σάββατο 27 Μαΐου 2017, στην Καπναποθήκη «Π» του Ιδρύματος Θρακικής Τέχνης και παράδοσης- Το έργο αναμένεται να παρουσιαστεί τις επόμενες μέρες στις Σέρρες και στην Θεσσαλονίκη.
«Ερωτό-κυκλοι», είναι το νέο έργο του Λευτέρη Αερόπουλου ,που είναι μία αφηγηματική παράσταση για τραγουδιστές – υποκριτές ,όπου συνομιλούν «ο Ερωτόκριτος» – το ευαγγέλιο της δεκαπεντασύλλαβης ρίμας – του Βιτσέντζου Κορνάρου με το «Φυλακισμένο σ’ αγαπώ» του Λευτέρη Αερόπουλου και συνυπάρχουν με τραγούδια της Κάτω Ιταλίας, καθώς και παραδοσιακές μεσογειακές μουσικές δραματοποιημένες. Το έργο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά από το «Σύνολο Λόγου & Μουσικής» του Μουσικού Εργαστηριού Σερρών στην Ξάνθη, το Σάββατο 27 Μαΐου 2017, στην Καπναποθήκη «Π» του Ιδρύματος Θρακικής Τέχνης και παράδοσης.
Την συνδιοργάνωση της παράστασης είχαν το Κέντρο Πολιτισμού Δήμου Ξάνθης και η Κρητική Αδελφότητα Ξάνθης και τελούσε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης).
Η «Σημερινή Των Σερρών «συνάντησε τον Λευτέρη Αερόπουλο και συνομίλησε μαζί του για το νέο έργο και την πρεμιέρα που έγινε πριν από λίγες μέρες στην Ξάνθη.
Ο Λευτέρης Αερόπουλος αναφερόμενος στο έργο , τόνισε ««Ερωτό-κυκλοι», είναι η νέα μας πρόταση ,είναι ένα έργο που έγραψα με βάση τον Ερωτόκριτο. Ο οποίος παρουσιάζεται βεβαίως ολοκληρωμένο με όλα τα θέματα και επεισόδια σε μια διαφορετική εκδοχή, θεατρική εκδοχή. Περιλαμβάνει περισσότερο με συμβολισμούς την πορεία αυτού του εξαιρετικού έργου ,για το οποίο ο Κωστής Παλαμάς είχε πει για τον Βιντσέντζο Κορνάρο ότι είναι ο μέγας και αθάνατος ποιητής του ελληνικού έθνους. Αλλά και οι δικοί μου μουσικοί και θεατρικοί συνειρμοί ακολούθησαν αυτή την προσέγγιση και η συνομιλία και οι όλες οράσεις με οδήγησαν στο Φυλακισμένο σ’ αγαπώ, μια εκ βαθέων συνάντηση με τον Κορνάρο, την εικονοπλασία που ακολουθούν οι εικόνες του Ερωτόκριτου με όλα τα απρόσωπα , την σκηνική δράση που έχουμε σμιλέψει όσο γινότανε πιο ουσιαστικά αντικαθιστώντας τον ποιητή με τον χορό, γιατί αυτή είναι η ειδοποιός διαφορά της δικής μου οπτικής όσο αφορά με τον Ερωτόκριτο και βεβαίως με τον τρίτο κύκλο τα Τραγούδια της Κάτω Ιταλίας»
« Δηλαδή τρεις ομόκεντροι κύκλοι μουσικής Ερωτόκριτος, Φυλακισμένο σ’ αγαπώ, Τραγούδια της Κάτω Ιταλίας που συνομιλούν μεταξύ τους και δημιουργούν αυτή την αίσθηση της άλλης διάστασης ,αυτό που λέμε ελεύθερη βούληση, σκηνική μουσική, γλώσσα και δράση, κράμα ανατολής και δύσης, όπως θέλει ο καθένας» σημείωσε .
Για την πρεμιέρα στην Ξάνθη και αυτό το οποίο αποκόμισε από την παρουσία του εκεί, δήλωσε «Αυτό που εισπράξαμε από την δραματοποίηση ας πούμε της παραδοσιακής όψης και της κρητικής μουσικής και των ρυθμών και συλλαβικών σχέσεων που έχει ο Ερωτόκριτος ,ήταν κάτι το σπουδαίο. Ήταν κάτι απολύτως κατανοητό από μικρούς και μεγάλους. Αυτό το ευαγγέλιο της δεκαπεντασύλλαβης ρίμας που είναι ο Ερωτόκριτος ,η βίβλος της κρητικής μουσικής που λέμε, έφερε πραγματικά την δική μας παράσταση σε ένα άλλο επίπεδο επικοινωνίας και αυτό ήτανε και ένα μεγάλο ζητούμενο»
«Πρεμιέρα στην Ξάνθη ,σπουδαία εμπειρία, μια μοναδική εμπειρία θα έλεγα. Στο χώρο που έγινε ,δεν είχε ξαναγίνει κάτι ανάλογο , και νιώθω πολύ χαρούμενος και περήφανος που έγινε η πρεμιέρα σε αυτόν τον εκπληκτικό χώρο ,όπου φώλιασαν 400 άνθρωποι με εκπροσώπηση από όλες τις κοινωνικές ομάδες από όλες τις πολιτιστικές εταιρίες, συλλόγους της Ξάνθης . Και βεβαίως με την κατάθεση αυτή που είχε την δροσιά του πρωτόηλιου μέσα σε αυτό τον χώρο που μύριζε την εργατική συνείδηση της Ελλάδος»
«ήταν μια σπουδαία, φοβερή εμπειρία, μια πρεμιέρα που ντύθηκε με πολύ χειροκρότημα ,με εκπληκτική υποδοχή του έργου με μι α ζέστη και μια ελπιδόφορα πια επικοινωνία που μας λέει ,δεν χάθηκε τίποτα ,έχουμε ακόμα ,έχουμε εμπιστοσύνη στον ελληνικό λαό. Ένοιωσα ιδιαίτερη χαρά και ικανοποίηση και τους ευχαριστώ πολύ για αυτή την μοναδική εμπειρία που μας δώσανε»
Ο κ. Αερόπουλος ευχαρίστησε τους συνεργάτες τους και συντελεστές της παράστασης που είναι : Σολίστ – Κορυφαία του Χορού: Αλεξάνδρα Καραθανάση (πιάνο – κρουστά), Εξάρχουσα – Αρετούσα – διαλογικά μέρη: Μυρτώ Αεροπούλου (πιάνο – κρουστά), Εξάρχων– Ρήγας- φωνητικά- διαλογικά μέρη: Δημήτρης Ναζηρίδης, Κρητική λύρα: Γιώργος Βρανάς, Νένα– φωνητικά- διαλογικά μέρη: Ευαγγελία Αφείδου, Ερωτόκριτος- φωνητικά- διαλογικά μέρη: Γιάννης Φτερούγας, Φωνητικά – διαλογικά μέρη: Ειρήνη Βάκουλη, Χορός: Αεροπούλου Μυρτώ, Αφείδου Ευαγγελία, Βάκουλη Ειρήνη, Καραθανάση Αλεξάνδρα, Ναζηρίδης Δημήτρης, Φτερούγας Γιάννης. Στην παράσταση Ραψωδός – σολίστ είναι ο Λευτέρης Αερόπουλος (λαουτο-κιθάρα-πιάνο).
Η Ταυτότητα της παράστασης
Διασκευή- Συγγραφή Έργου– Σύνθεση Μουσικής– Κίνηση – Σκηνοθεσία: Λευτέρης Αερόπουλος.
Σκηνογραφία: Αλεξάνδρα Καραθανάση.
Κοστούμια: Ευαγγελία Αφείδου.
Φωτισμοί: Λευτέρης Ελευθεριάδης.
Εγγραφή μουσικής– Studio- Ηχοληψία: Γιάννης Πετρακόγιαννης.
Παραγωγή: Μουσικό Εργαστήρι Σερρών.
Διεύθυνση παραγωγής: Μυρτώ Αεροπούλου
Το έργο αναμένεται να παρουσιαστεί τις επόμενες μέρες στις Σέρρες και στην Θεσσαλονίκη.
Δήμητρα Μετόκη metoki63@hotmail.com