Εγκαινιάστηκε το μεσημέρι του Σαββάτου 25 Σεπτεμβρίου 2021
Έργο πνοής για τις επιβατικές μεταφορές ο νέος σταθμός του ΚΤΕΛ Ν. Σερρών στο Στρυμονικό
Ένα έργο πνοής για τις επιβατικές μεταφορές στο Νομό Σερρών, ο νέος σταθμός του ΚΤΕΛ Ν. Σερρών στο Στρυμονικό,.
Πρόκειται για έναν υπερσύγχρονο σταθμό, ευρωπαϊκών προδιαγραφών, που διαθέτει υποδομές υψηλού επιπέδου, σχεδιασμένες σύμφωνα με τα πιο σύγχρονα χαρακτηριστικά και με σεβασμό στο περιβάλλον και με προδιαγραφές για την ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων. Ένα έργο που θα αναβαθμίσει ακόμη περισσότερο τις υπηρεσίες προς το επιβατικό κοινό.
Τα εγκαίνια του νέου Σταθμού του ΚΤΕΛ στο Στρυμονικό Σερρών, πραγματοποιήθηκαν με λαμπρότητα με εκλεκτούς προσκεκλημένους. Τον αγιασμό των εγκαινίων τέλεσε ο σεβασμιότατος μητροπολίτης Σερρών και Νιγρίτης κ. Θεολόγος.
Δίνοντας τις ευχές του ο κ. Θεολόγος, τόνισε: «Σήμερα είναι μια όμορφη ευλογημένη μέρα γατί αξιωνόμαστε να τελέσουμε τα εγκαίνια αυτού του έργου που είναι έργο πνοής και μεγίστης διευκόλυνσης στον τόπο μας αλλά και εκτός νομού. Ευχαριστούμε όλους αυτούς που σχεδίασαν και ολοκλήρωσαν αυτό το έργο και ευχόμαστε πάντοτε τέτοιες προσπάθειες που αποσκοπούν στην πρόοδο αυτού του τόπου να αναλαμβάνονται και να αποκτήσει ο τόπος μας την θέση που του αρμόζει. Ευχόμαστε να γίνονται πάντα τέτοια έργα. Θερμά συγχαρητήρια, να έχετε ασφαλείς δρόμους ,να οδηγείται τους ανθρώπους με ασφάλεια και χαρά. Ευχόμενα τέτοια έργα να πληθυνθούν για το καλό του τόπου. Ο θεός να ευλογεί τέτοιες προσπάθειες οι οποίες να αποδίδουν καρπούς ευλογημένους για τους τόπους μας
Ο Πρόεδρος του ΚΤΕΛ Ν. Σερρών Ηλίας Παπαγεωργίου, χαιρετίζοντας τους παρευρισκόμενους, τόνισε:» Ο νέος σταθμός έχει παραδοθεί στο επιβατικό κοινό και νομίζω ότι όλοι συμφωνούμε ότι αποτελεί υπόδειγμα περιφερειακού σταθμού. Αποτελεί ακόμη ένα βήμα στο σχεδιασμό της εταιρίας μας, μιας σύγχρονης επιβατικής μεταφοράς στο νομό Σερρών και εξυπηρετεί στο σύνολο των επιβατών και ιδιαίτερα των περιοχών Βισαλτίας, Σιντικής και Ηράκλειας. Όπως βλέπετε πρόκειται για ένα έργο που ανταποκρίνεται πλήρως στα ευρωπαϊκά πρότυπα, με σεβασμό στις σύγχρονες απαιτήσεις των μεταφορών αλλά και φιλικό στο περιβάλλον.
Ο κ. Παπαγεωργίου ανέφερε ότι η συνολική έκταση του οικοπέδου είναι εξήντα στρέμματα, είναι ασφαλτοστρωμένο και περιφραγμένο με ιδικά διαμορφωνόμενους χώρο στάθμευσης οχημάτων και καθορισμένες αποβάθρες λεωφορείων. Ολόκληρος ο σχεδιασμός του σταθμού έχει ως πρωταρχικό μέλημα την ασφαλή κίνηση επιβατών και οχημάτων με βάση τα διεθνή πρότυπα. Το συνολικό εμβαδόν του κτιρίου είναι περίπου τετρακόσια μέτρα και αποτελείται από το κύριο χώρο του σταθμού και τους χώρους εκδοτηρίων, γραφείων και αποσκευών. Επίσης υπάρχει πλήρη υποδομή για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων για την ενεργειακή αυτονομία του σταθμού και σύστημα αυτόματης πυρασφάλειας όλου του κτιρίου.
«Το συνολικό κόστος της ολοκλήρωσης του νέου σταθμού συνέβαλε ενεργά το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με την αμέριστη συμπαράσταση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών. Με την επιδότηση, έχουμε πάρει 350 χιλιάδες ευρώ μέσω του προγράμματος Δημοσίων επενδύσεων, το υπόλοιπο ποσό κατατέθηκε από τα κεφάλαια της εταιρείας μας» δήλωσε ο Ηλίας Παπαγεωργίου και ευχαρίστησε τον κ. Κώστα Καραμανλή για την βοήθειά του.
«Το αποτέλεσμα μας δικαιώνει απόλυτα γιατί καταφέραμε να ολοκληρώσουμε παρά τα εμπόδια και πάρα την δύσκολη συγκυρία», κατέληξε ο κ. Παπαγεωργίου.
Ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αυτοκινητιστών Υπεραστικών Συγκοινωνιών Σοφοκλής Φάτσιος, παίρνοντας το λόγο συνεχάρη τα μέλη του ΚΤΕΛ Ν. Σερρών και ευχαρίστησε τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών για την συνεισφορά του στην ολοκλήρωση του έργου.
Χαιρετισμό απηύθυνε και ο αντιπεριφερειάρχης Σερρών, Παναγιώτης Σπυρόπουλος ο οποίος εξέφρασε τα συγχαρητήρια του στους μετόχους και στην διοίκηση του ΚΤΕΛ Ν. Σερρών που σε αυτή την δύσκολη συνθήκες που βιώνουμε όλοι κατάφεραν να ολοκληρώσουν το υπερσύγχρονο αυτό έργο.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής συνεχάρη τους μετόχους του ΚΤΕΛ για την αγάπη, το πάθος και την εργατικότητά τους και υπογράμμισε για μια ακόμη φορά την αποτελεσματικότητα της σύμπραξης ιδιωτικού και δημοσίου τομέα.
«Νομίζω ότι βλέπω ότι σιγά –σιγά κάτι αλλάζει στον τόπο μας. Έχουν δρομολογηθεί έργα τα οποία πλησιάζουν το ποσό 100 εκατομμυρίων ευρώ, είτε έργα που αφορούν όπως αυτό το υπερσύγχρονο που σχεδιάζουμε σήμερα είτε αφορούν αρδευτικά, είτε είναι ο μεγάλος οδικός άξονας Αμφίπολης Δράμας», σημείωσε ο κ. Καραμανλής.
Την κορδέλα των εγκαινίων έκοψε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής μαζί με τον πρόεδρο του ΚΤΕΛ ΑΕ. Ν. Σερρών κ. Ηλία Παπαγεωργίου.
Στην εκδήλωση των εγκαινίων παρίστατο ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Γεώργιος Σπύλιος, οι βουλευτές Σερρών Φωτεινή Αραμπατζή, Τάσος Χατζηβασιλείου, Θεόφιλος Λεονταρίδης, Λευτέρης Αβραμάκης, Κώστας Μπούμπας, ο Αντιπεριφερειάρχης Σερρών, Παναγιώτης Σπυρόπουλος, οι Δήμαρχοι Σερρών Αλέξανδρος Χρυσάφης, Βισαλτίας Αθανάσιος Μασλαρινός, Εμμανουήλ Παππά Δημήτρης Νόττας, Ηράκλειας Γεώργιος Κουτσάκης και Νέας Ζίχνης Παντελής Μπόζης, ο Διευθυντής της Αστυνομικής Διεύθυνσης Σερρών, Ευάγγελος Τσιώτας, ο Διοικητής των Διοικητικών Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Σωτήρης Δημητράκης, ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αυτοκινητιστών Υπεραστικών Συγκοινωνιών, ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών, Στέλιος Ρίζος, ο πρόεδρος της ΔΕΕΠ Σερρών της Νέας Δημοκρατίας, Θόδωρος Καμπούρης, σύσσωμο το διοικητικό συμβούλιο ΑΣΤΙΚΑ Σερρών, πρόεδροι και εκπρόσωποι φορέων, οι μέτοχοι και οι εργαζόμενοι του ΚΤΕΛ Σερρών με τις οικογένειές τους.
Συγχαρητήρια στη Διοίκηση και στους μετόχους του ΚΤΕΛ Ν. Σερρών για το νέο σταθμό, έδωσαν όλοι οι παρευρισκόμενοι, μεταξύ των οποίων, οι βουλευτές Φωτεινή Αραμπατζή, Τάσος Χατζηβασιλείου, Λευτέρης Αβραμάκης και Κώστας Μπούμπας αλλά και οι Δήμαρχοι Ηράκλειας, Νέας Ζίχνης και Εμμανουήλ Παππά. Όλοι εξέφρασαν την ικανοποίηση γιατί παρά το γεγονός ότι διανύουμε μια εποχή με πρωτόγνωρες προκλήσεις και δυσκολίες, οι υπηρεσίες επιβατικών μεταφορών αναβαθμίζονται σημαντικά με το νέο σταθμό Στρυμονικού που θα εξυπηρετεί την ευρύτερη περιοχή και ιδιαίτερα τους κατοίκους της Ηράκλειας, της Βισαλτίας και της Σιντικής.
Το ιστορικό της δημιουργίας και λειτουργίας των ΚΤΕΛ στην Ελλάδα
Η συνδρομή των ΚΤΕΛ στην ελληνική κοινωνία διαχρονικά υπήρξε σημαντική και αξιοσημείωτη…
Το 1896 κυκλοφορεί το πρώτο Υπεραστικό Λεωφορείο στην Ελλάδα, που είναι 14 θέσεων και Γαλλικής κατασκευής. Θεωρήθηκε μεγαθήριο για την εποχή του αφού όσα αυτοκίνητα κυκλοφορούσαν δεν ξεπερνούσαν τις 5-7 θέσεις.
Κατά το 1920-25 εμφανίζονται οι πρώτες διατάξεις που καθορίζουν την κυκλοφορία ή την κίνηση των λεωφορείων.
Την περίοδο 1937-40 δημιουργούνται οι κοινές Διευθύνσεις Αστικών και Υπεραστικών Λεωφορείων που αποτέλεσαν το πρώτο ουσιαστικό βήμα οργάνωσης των επιβατικών συγκοινωνιών. Η πορεία αυτή ανακόπηκε με τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.
Κατά το έτος 1939 το σύνολο των Υπεραστικών Λεωφορείων της χώρας ήταν 1635.
Μετά την λήξη του Πολέμου άρχισε και πάλι η ανασυγκρότηση των λεωφορειακών συγκοινωνιών που παρουσίασαν αλματώδη άνοδο, λόγω του ότι ο σιδηρόδρομος είχε καταστραφεί και εξυπηρετούσε λίγες περιοχές της χώρας, αεροπορία δεν υπήρχε και ουσιαστικά το αυτοκίνητο ήταν το μοναδικό χερσαίο μέσο.
Το 1952 με Νόμο συστάθηκαν τα Κοινά Ταμεία Εισπράξεων Λεωφορείων (ΚΤΕΛ) ένα για κάθε Νομό και για κάθε Νησί. Δημιουργήθηκαν έτσι 104 κοινά Ταμεία, 45 Αστικά και 59 Υπεραστικά. Τα Υπεραστικά ΚΤΕΛ είχαν στόλο 3311 λεωφορείων.
Το 1968 με απόφαση του Υπουργού Συγκοινωνιών ανατράπηκε αυτή η οργάνωση με την συγχώνευση όλων των ΚΤΕΛ σε 8 τεράστιους οργανισμούς περιφερειακής δομής, γνωστά σαν ΚΤΕΥΛ.
Το 1973 όμως επανέρχεται το προηγούμενο καθεστώς.
Το 1984 άρχισε μία διαδικασία διαχωρισμού των Αστικών από τα Υπεραστικά ΚΤΕΛ.
Με νόμο του 2001 τα ΚΤΕΛ μετατράπηκαν σε Α.Ε.
Σήμερα υπάρχουν 62 ΚΤΕΛ με στόλο 4.199 λεωφορεία, τα οποία διενεργούν το 80% των επιβατικών μεταφορών.
Τα Υπεραστικά λεωφορεία αποτελούσαν ανέκαθεν τον ομφάλιο λώρο των μικρών και απομακρυσμένων περιοχών και χωριών της Ελλάδος με πόλεις και κωμοπόλεις του κάθε Νομού.
Δήμητρα Μετόκηmetoki63@hotmail.com
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή/αναδημοσίευση (ολική ή μερική) του περιεχομένου της ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΤΩΝ ΣΕΡΡΩΝ, (κείμενα, φωτογραφίες και βίντεο) με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό ή μη, χωρίς την άδεια μας. Νόμος πνευματικής ιδιοκτησίας, Άρθρο 66 Ν.2121/93. Η αναπαραγωγή/αναδημοσίευση του περιεχομένου (κείμενα, φωτογραφίες και βίντεο) επιτρέπεται μόνο όταν γίνεται εν γνώση μας και με αναφορά της πηγής του.