Η άλλη όψη…
Εδώ δεν υπάρχει ούτε… Ναυτική Σχολή
Γράφει ο Ανδρέας Χριστόπουλος, εκδότης – συγγραφέας.
Μοιάζει αδιανόητο αλλά είναι πέρα για πέρα αληθινό. Η ελληνική ναυτιλία πραγματοποιεί το απίστευτο 20% των παγκόσμιων θαλάσσιων μεταφορών! Πρόκειται για μια εξωπραγματική επίδοση που δεν είναι καθόλου τυχαία. Οι ελληνικές εφοπλιστικές εταιρείες είναι ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ με αποτέλεσμα:
α) Να παίρνουν πολύ γρήγορα αποφάσεις, χωρίς να πρέπει να ρωτήσουν τους… μετόχους και τις γενικές τους συνελεύσεις.
β) Να προσαρμόζονται πολύ γρήγορα στα μηνύματα της αγοράς (εκπτώσεις, νέες παραγγελίες πλοίων, ευελιξία κάθε στιγμή).
γ) Να μην έχουν το άγχος της ανόδου ή της πτώσης της μετοχής της εταιρείας, μια παράμετρος που σχεδόν πάντα έχει ανασταλτικές επιπτώσεις για την εταιρεία, που διστάζει να τολμήσει.
Ενώ έχουμε λοιπόν τους παγκόσμιους πρωταθλητές στη Ναυτιλία που έχουν βρει το μοντέλο για να κυριαρχούν, δείτε τώρα τι τους προσφέρει η μητέρα – πατρίδα:
– Δεν υπάρχουν δημόσιες Ναυτικές Σχολές στη χώρα ενώ απαγορεύονται και οι… ιδιωτικές. Φανταστείτε ότι στην Ελλάδα διαφημίζεται η Ναυτική Σχολή Βάρνας για προσελκύσει ελληνόπουλα, που θα ήθελαν να ακολουθήσουν το επάγγελμα του ναυτικού.
– Τα κόμματα που ελέγχουν τον συνδικαλισμό του κλάδου δεν επιτρέπουν να υπογραφούν ΔΙΕΘΝΕΙΣ συλλογικές συμβάσεις με τις ελληνικές εταιρείες: Περίπου 80.000 προσλήψεις Ελλήνων ναυτικών δεν προχωρούν, είναι σε μόνιμη εκκρεμότητα.
– Στα ελληνικά ναυπηγεία όχι μόνο δεν κατασκευάζεται ΠΟΤΕ ένα ελληνικό πλοίο (από τον φόβο των ΒΕΒΑΙΩΝ απεργιών που θα εμποδίσουν την έγκαιρη καθέλκυση του), αλλά οι Έλληνες εφοπλιστές δεν τολμούν να φέρουν πλοία τους εδώ ούτε για… μικρο-επισκευές!
Υπάρχουν κι άλλα πολλά φυσικά που περιγράφουν από την μία τη Ναυτιλία ως έναν υγιέστατο κλάδο που έχει έδρα την Ελλάδα και όχι το Λονδίνο όπως ψευδώς λέγεται και από την άλλη το ίδιο ανίκανο πολιτικό σύστημα που δεν μπορεί να του προσφέρει ούτε μια αίθουσα διδασκαλίας για τα ελληνόπουλα.