Η άλλη όψη…
Τα νέα ρεκόρ της ελληνικής ναυτιλίας
Γράφει ο Ανδρέας Χριστόπουλος, εκδότης – συγγραφέας.
Νέο ρεκόρ πέτυχε η ελληνική ναυτιλία αφού ανήλθε στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης όσο αφορά την αξία του ελληνόκτητου στόλου, “σπάζοντας” μάλιστα πρώτη και μόνη, το φράγμα των 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων φθάνοντας τα 105 δισεκατομμύρια.
Αιτία της ανόδου είναι η αύξηση του αριθμού παραγγελιών για ναυπήγηση LNG-Πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου καθώς και η αύξηση της αξίας των δεξαμενόπλοιων μετά τη θετική ναυλαγορά.
Ωστόσο την ώρα που η ελληνική ναυτιλία θριαμβεύει με έδρα μια χρεοκοπημένη χώρα (!), πάντα υπάρχουν δυο ερωτήματα που κανείς πολιτικός δεν τα απαντά:
α) Γιατί η Ναυτιλία μας, είναι ο μόνος κλάδος μας που επί δεκαετίες θριαμβεύει παγκοσμίως;
β) Γιατί η Ναυτιλία μας – η τόσο επιτυχημένη – δεν κάνει στα ελληνικά ναυπηγεία ούτε μια απλή συντήρηση κάποιου σκάφους της;
Οι απαντήσεις υπάρχουν έχουν γραφεί και έχουν ειπωθεί αλλά οι πολιτικοί δεν τις αγγίζουν.
Η Ναυτιλία μας θριαμβεύει γιατί δεν έχει απέναντί της το ελληνικό κράτος. Ένα κράτος των πολιτικών και των κομμάτων που φορολογεί άδικα και αιφνιδιαστικά κατακλέβοντας τον ιδιωτικό πλούτο, ένα κομματικό κράτος που επιβάλλει στις ελεγχόμενες τράπεζες σε ποιον θα δώσει δάνεια και σε ποιον θα τα κόψει, ένα κράτος που μπορεί εν μια νυχτί ακόμη και να σου πάρει την επιχείρηση (να θυμίσω δεκάδες περιπτώσεις;).
Από την άλλη, υπάρχει ένα Συνδικάτο στη Ναυτιλία που έχει εκδιώξει τους Έλληνες εφοπλιστές από τα ναυπηγεία της χώρας, με απεργίες, εξωπραγματικές συλλογικές συμβάσεις που κανείς δεν υπογράφει και που λυμαίνεται τον χώρο αφού τον έχει καταστήσει πρώτα ερειπιώνα.
Μην απορείτε που η ελληνική ναυτιλία θριαμβεύει. Χωρίς το κομματικό κράτος είναι ελεύθεροι να πετύχουν με αξιοκρατία, ιδέες, αξιοπιστία και οράματα. Σαν να μην ζουν εδώ για να καταλάβετε.