Η άλλη όψη…
Ιστορική ευκαιρία να αλλάξουμε τώρα το κράτος
Γράφει ο Ανδρέας Χριστόπουλος, εκδότης – συγγραφέας.
Το παράδειγμα είναι αποκαλυπτικό. Στην υπόλοιπη Ευρώπη όταν ένας πολίτης αγοράζει αυτοκίνητο (καινούργιο η μεταχειρισμένο) όλη η διαδικασία γίνεται από τον πωλητή (ιδιώτη ή εταιρεία): Πληρωνει ηλεκτρονικά τους φόρους, εκτυπώνει τη νέα αδεια, ακόμα και τις πινακίδες (αν είναι καινουργιες) και σε λίγα λεπτά ο νέος ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου φεύγει οδηγώντας νόμιμα το απόκτημά του.
Στην Ελλάδα έχουμε τις λεγόμενες “Διευθύνεις Συγκοινωνιών” με ουρές, χάσιμο χρόνου, χαρτομάνι, απασχολώντας χιλιάδες δημόσιους υπαλλήλους σε μια δουλειά που θα μπορούσαν να την κάνουν οι… ιδιώτες και αυτοί να έχουν αξιοποιηθεί αλλού. Αυτή η εικόνα, να λειτουργεί δηλαδή το κράτος σε πολλούς τομεις όπως τη δεκαετία του 60, εξηγεί γιατί η Ελλάδα μπορεί να πάρει τα 32 δισ. ευρώ από την ΕΕ (που θα φτάσουν τα 60 δισ. ευρώ) και να παραμείνουμε σαν χώρα μια μεγάλη… “Διεύθυνση Συγκοινωνιών” του περασμένου αιώνα.
Η κυβέρνηση ζήτησε τη γνώμη ειδικών (οικονομολόγων) υπο την προεδρία του νομπελίστα καθηγητή Χριστόφορου Πισσαρίδη. Η Επιτροπή παρέδωσε τις προτάσεις της που ΟΛΕΣ είναι προς την σωστή κατέυθυνση και στοχεύουν στην άνοδο επενδύσεων και εξαγωγών, μείωση της παραοικονομίας, επένδυση στην Παιδεία και την Γνώση, προώθηση της τεχνολογίας, υποστήριξη των αδυνάμων, αύξηση του μεγέθους των επιχειρήσεων, μείωση φόρων, ενίσχυση της εργασίας, γρήγορη Δικαιοσύνη, προστασία του περιβάλλοντος και πολλά άλλα.
Τι δεν είδα στην πρόταση Πισσαρίδη; Το πως θα αλλάξει το κράτος. Πιθανόν να αλλάξει μέσα από τις επιμέρους προτάσεις που έχουν κατατεθεί, ωστόσο πρέπει να γίνει κατανοητό ότι αν δεν αλλάξουμε το κράτος, η Ελλάδα θα είναι πάντοτε μια χώρα σε καθυστέρηση. Και αυτή τη φορά μπορούμε να το αλλάξουμε. Υπάρχουν τα χρήματα, μια κυβέρνηση με υψηλή αποδοχή και μια κοινωνία που επιδοκιμάζει μαζικά τέτοιες μεταβολές και πρακτικές όπως αποδεικνύουν οι δημοσκοπήσεις. ΑΛΛΑΞΤΕ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ λοιπόν. Άμεσα.