Η άλλη όψη…
Πόσο κινδυνεύει η Δημοκρατία από τον απολυταρχισμό;
Γράφει ο Ανδρέας Χριστόπουλος, εκδότης – συγγραφέας.
Είναι αλήθεια ότι η Δημοκρατία είναι ελλειμματική. Σε όλο τον πλανήτη βλέπουμε αυταρχικούς ηγέτες να την χρησιμοποιούν για να εγκαταστήσουν απολυταρχικά καθεστώτα που με τον μανδύα του κοινοβουλευτισμού τελικά είναι μακρόβιες δικτατορίες. Η μόνη περιοχή του πλανήτη που εχει ξεφύγει από αυτή την επικίνδυνη πραγματικότητα είναι η Ευρώπη (πλην Λουκασένκο).
Όπως έχω ξαναγράψει, η ελλειμματική Δημοκρατία είναι ότι καλύτερο έχουμε και είναι άδικο να την πετροβολάμε. Δεν υπάρχει τίποτε να βάλουμε στη θέση της. Και αυτό που την ενισχύει – το κάνει πολύ καλά η Ευρώπη – είναι ΟΙ ΙΣΧΥΡΟΙ ΘΕΣΜΟΙ. Αυτοί μπορούν να προστατεύουν τη Δημοκρατία από τον αυταρχισμό ηγετών τύπου Ερντογάν, Πούτιν, Μαδούρο που επειδή ακριβώς ελέγχουν τους θεσμούς, έχουν δικατορίες με δήθεν σύστημα την Δημοκρατία.
Τώρα ενα ερώτημα ειναι: Πώς και τον 21ο αίωνα επιστρέφουν τα απολυταρχικά καθεστώτα; Ακόμα και στις ΗΠΑ η Δημοκρατία βρίσκεται σε κίνδυνο. Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει που μπορεί να φτάσει παγκοσμιως ο αυταρχισμός.
Δεν νομίζω ότι υπάρχει άλλη απάντηση πέραν αυτής: Ποτέ μα ποτέ δεν έφυγαν τα απολυταρχικά καθεστωτα από την ανθρώπινη κοινωνία. Απλώς σήμερα, περιγράφονται ωμά και με λεπτομέρειες μέσα από την παγκοσμιοποίηση της πληροφορίας.
Τώρα βλέπουμε σε real time τους δικτάτορες και τις πράξεις τους, ενώ κάποτε μπορεί να υπήρχαν μόνο φήμες, αφού η πληροφορία ήταν απόλυτα ελεγχόμενη από αυτούς. Συνεπώς, το πραγματικό ερώτημα είναι: Πόσο κινδυνεύει σήμερα η Δημοκρατία από τον απολυταρχισμό;









