Κώστας Καραμανλής, Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Σερρών:
«Οι σκηνές στο Μετρό θυμίζουν εικόνα τριτοκοσμικού Κράτους»
«Απαιτούμε από τον Υπουργό Μεταφορών να δώσει λύση»,
τονίζει ο Κώστας Καραμανλής
Ο Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Σερρών, κ. Κώστας Καραμανλής, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Οι σκηνές που εκτυλίσσονται στο Μετρό θυμίζουν εικόνα τριτοκοσμικού Κράτους και όχι πολιτισμένης χώρας της Ε.Ε.
Για άλλη μια φορά, αποδεικνύεται η ανικανότητα της Κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ.
Η Νέα Δημοκρατία έχει κάνει, εδώ και καιρό, τις προτάσεις της και έχει αναδείξει το θέμα.
Δυστυχώς, όμως, η Κυβέρνηση αυτή τα κάνει όλα στο πόδι με πρόχειρο και με λάθος τρόπο».
«Απαιτούμε από τον Υπουργό Μεταφορών να δώσει λύση»
Επίσης, την Πέμπτη, ο Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Σερρών, κ. Κώστας Καραμανλής, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Απαιτούμε από τον Υπουργό Μεταφορών, ύστερα από δύο εβδομάδες αλαλούμ με το ηλεκτρονικό εισιτήριο, να λύσει επιτέλους ένα πρόβλημα που δεν θα έπρεπε να έχει δημιουργηθεί ποτέ».
Η πλήρης δήλωση έχει ως εξής:
«Η Νέα Δημοκρατία, από την πρώτη στιγμή, πρότεινε να μπορούν οι πολίτες να εκδίδουν διαδικτυακά τη νέα ηλεκτρονική κάρτα για τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Η Κυβέρνηση απέρριψε αυτήν την πρόταση αναφέροντας, ψευδώς όπως αποδείχθηκε, ότι η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα δεν το επιτρέπει.
Μετά και την επίσημη διάψευση της Αρχής και ύστερα από τόσες μέρες ταλαιπωρίας των πολιτών, θυμήθηκε ο κ. Σπίρτζης να καλέσει σε σύσκεψη τους εμπλεκόμενους φορείς και την Αρχή.
Οι πολίτες δεν έχουν ούτε το χρόνο, ούτε τη διάθεση να παρακολουθήσουν αυτό το ιδιότυπο παιχνίδι μετάθεσης ευθυνών. Στις δημοκρατίες, την πολιτική ευθύνη την έχει η Κυβέρνηση και είναι δική της δουλειά να επιλύσει το θέμα.
Απαιτούμε από τον Υπουργό Μεταφορών, ύστερα από δύο εβδομάδες αλαλούμ με το ηλεκτρονικό εισιτήριο, να λύσει επιτέλους ένα πρόβλημα που δεν θα έπρεπε να έχει δημιουργηθεί ποτέ».
Μετά το αλαλούμ και τις ουρές της ντροπής στα εκδοτήρια για τα ηλεκτρονικά εισιτήρια σήμερα συνάντηση για να επιλυθεί το πρόβλημα
Μετά τις ουρές στα εκδοτήρια για τα ηλεκτρονικά εισιτήρια και το αλαλούμ μετά τη διευκρίνιση από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων ότι δεν απαγόρευσε τη διαδικτυακή έκδοση, πραγματοποείται σήμερα τετραμερής συνάντηση μεταξύ των εμπλεκομένων προκειμένου να αποσαφηνιστεί τι ισχύει.
Η συνάντηση θα πραγματοποιηθεί αύριο το μεσημέρι στη μία και θα συμμετέχουν ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών, η διοίκηση του ΟΑΣΑ, η ανάδοχος εταιρεία και η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
Σε ανακοίνωση του υπουργείου Μεταφορών επισημαίνεται:
«Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, παρά την άρνηση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, για ανοιχτή δημόσια συζήτηση επί του θέματος του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ώστε να υπάρξει αναλυτική πληροφόρηση των πολιτών για τις θέσεις όλων των εμπλεκομένων φορέων στο θέμα, επιμένει στην αναγκαιότητα της τετραμερούς συνάντησης, έστω και τώρα.
Ο ΓΓ του Υπουργείου κ. Θάνος Βούρδας, η διοίκηση του ΟΑΣΑ και η ανάδοχος εταιρεία , θα συναντηθούν αύριο με την Αρχή στη 1μμ στα γραφεία της.
Επισημαίνουμε ότι , όπως ανακοίνωσε και ο ΟΑΣΑ, ο Οργανισμός ήταν έτοιμος (και το είχε δηλώσει στην Αρχή) τόσο για την ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων, όσο και για την ταχυδρομική αποστολή των καρτών στους δικαιούχους, κάτι που οι γνωμοδοτήσεις της Αρχής δεν δέχονταν.
Ελπίζουμε , ότι έστω και τώρα, έστω και αργά, θα υπάρξει η ξεκάθαρη έγκριση για το αυτονόητο, η οποία μέχρι σήμερα ΔΕΝ έχει δοθεί.».
Το χρονικό του… πολέμου
Τόσο ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης όσο και ο υφυπουργός Νίκος Μαυραγάνης, σχολιάζοντας το θέμα που έχει προκύψει με την ταλαιπωρία χιλιάδων πολιτών που περιμένουν στις ουρές για να βγάλουν εισιτήριο, είχαν υποστηρίξει ότι «ο αρχικός σχεδιασμός του υπουργείου Μεταφορών ήταν η όλη διαδικασία να γίνεται διαδικτυακά, ωστόσο το απαγόρευσε η Αρχή Προστασίας Δεδομένων, λέγοντας ότι από αυτή την πηγή τα προσωπικά δεδομένα είναι τρωτά».
Ωστόσο, η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα διέψευσε χθες πλήρως τους ισχυρισμούς των υπουργών με ανακοίνωσή της, διευκρινίζοντας μάλιστα ότι όχι μόνο δεν απαγόρευσε αλλά επέτρεψε την έκδοσή τους διαδικτυακά.
Η ανακοίνωση της Αρχής
«Η Αρχή, κατόπιν συστηματικής συνεργασίας με εκπροσώ πους του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών Α.Ε. (ΟΑΣΑ), όπως άλλωστε προκύπτει από τις Γνωμοδοτήσεις υπ’ αρ.1/2017 και 4/2017, γνωμοδότησε θετικά επί της τελικώς υποβληθείσας γνωστοποίησης επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων στο πλαίσιο του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου (Ηλεκτρονικού Εισιτηρίου).
Ειδικότερα, όσον αφορά στη δυνατότητα ηλεκτρονικής -μέσω διαδικτύου- υποβολής αίτησης για την έκδοση ηλεκτρονικού εισιτηρίου, όπως αυτή περιγράφεται στην ως άνω γνωστοποίηση του ΟΑΣΑ, η Α ρχή έκρινε, σύμφωνα με τη Σκέψη 4, σελ. 14 της Γνωμοδότησης 4/2017, ότι αυτή «δεν προσκρούει στις θεμελιώδεις αρχές της προστασίας προσωπικών δεδομένων».
Συνεπώς, η Αρχή όχι μόνο δεν την απαγόρευσε, αλλά αντιθέτως την επέτρεψε ρητώς. Σε κάθε περίπτωση, διευκρινίζεται ότι η Αρχή είναι αρμόδια να γνωμοδοτεί για κάθε ρύθμιση που αφορά στην επεξεργασία και προστασ ία προσωπικών
δεδομένων (άρθρο 19, παρ. 1, στοιχ. θ’ του ν. 2472/ 1997). Σε αυτό το πλαίσιο, η Αρχή δεν δύναται να παρεμβαίνει στην υλοποίηση συστημάτων και στις επιχειρησιακές επιλογές, τα οποία εκφεύγουν του πεδίου αρμοδιοτήτων της».







