Κώστας Καραμανλής, υπουργός Υποδομών και Μεταφορών:
«Τα μεγάλα έργα για εμάς, δεν είναι εργαλεία υφαρπαγής ψήφων … Είναι εργαλεία ανάπτυξης»
Τι είπε ο Κώστας Καραμανλής αναφερόμενος στα θέματα υποδομών και μεταφορών σε όλη την Ελλάδα και σε θέματα ανάπτυξης του Νομού Σερρών κατά την διάρκεια της ομιλίας του που απεύθυνε στους προσκεκλημένους του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στο δείπνο που παρατέθηκε στο πλαίσιο του2ου AgrιBusiness Forum 2019, το βράδυ της Παρασκευής 1 Νοεμβρίου στην αίθουσα του ξενοδοχείου Elpida Resort &Spa .
«Τα μεγάλα έργα για εμάς, δεν είναι εργαλεία υφαρπαγής ψήφων, ούτε εντυπωσιασμού και λαϊκισμού. Είναι εργαλεία ανάπτυξης» τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, αναφερόμενος στα θέματα υποδομών και μεταφορών σε όλη την Ελλάδα και σε θέματα ανάπτυξης του Νομού Σερρών κατά την διάρκεια της ομιλίας του που απεύθυνε στους προσκεκλημένους του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στο δείπνο που παρατέθηκε στο πλαίσιο του 2ου AgrιBusiness Forum 2019, το βράδυ της Παρασκευής 1 Νοεμβρίου στην αίθουσα του ξενοδοχείου Elpida Resort &Spa .
Ο κ. Κώστας Καραμανλής παρουσία του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων των υφυπουργών Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Κωνσταντίνου Σκρέκα και Φωτεινής Αραμπατζή, και των τοπικών βουλευτών, ανέπτυξε τα θέματα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στους συνέδρους αλλά και στους εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης, των επιχειρήσεων και των παραγωγικών φορέων των Σερρών.
«Στην πρώτη ομιλία που κάνω στον τόπο μου, μετά τις εκλογές, θα μου επιτρέψετε να αναφερθώ στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ένα Υπουργείο όπου καλούμαστε να συνδυάσουμε το άμεσο με το μακροπρόθεσμο, την καθημερινότητα με την ανάπτυξη, το σχεδιασμό για το πως θέλουμε να είναι η χώρα μας σε βάθος χρόνου με τις άμεσες λύσεις που μπορούν να κάνουν καλύτερη την καθημερινή ζωή των πολιτών σήμερα» τόνισε ο κ. Καραμανλής
Οκ. Καραμανλής στην συνέχεια της ομιλίας του ανέπτυξε το σχεδιασμό για τα θέματα ανάπτυξης του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σε όλη την Ελλάδα αλλά κυρίως του νομού Σερρών.
«Τα μεγάλα έργα για εμάς, δεν είναι εργαλεία υφαρπαγής ψήφων, ούτε εντυπωσιασμού και λαϊκισμού. Είναι εργαλεία ανάπτυξης. Δημιουργούν χιλιάδες θέσεις εργασίας και μία από τις βασικότερες δεσμεύσεις της κυβέρνησής μας είναι αυτή ακριβώς, να δημιουργήσουμε νέες δουλειές. Ένας κρίσιμος παράγοντας για να ξεπεράσουμε την κρίση είναι ένα ισορροπημένο πρόγραμμα Υποδομών. Δημόσιο και Ιδιωτικό. Επενδύουμε στην τοπική και περιφερειακή ανάπτυξη, η οποία προσθέτει στο σύνολο της χώρας και όχι μόνο στα μητροπολιτικά κέντρα» ανέφερε .
«Κληρονομήσαμε από την προηγούμενη κυβέρνηση μία εξαιρετικά προβληματική κατάσταση σε πολλά κρίσιμα έργα, άλλα εκ των οποίων βρίσκονται βαλτωμένα σε κάποιο στάδιο της υλοποίησης και άλλα σε πιο πρώιμο στάδιο της διαδικασίας. Έργα όπως το Πάτρα – Πύργος, το Άκτιο – Αμβρακία και ο ΒΟΑΚ Έχουμε παραλάβει προβλήματα σύνθετα, τεχνικής φύσεως και πολύπλοκα, που δυστυχώς δεν μπορούν να λυθούν μέσα σε μια νύχτα. Για να δοθεί η βέλτιστη λύση σε καθεμία από αυτές τις σύνθετες περιπτώσεις, απαιτείται εντατική μελέτη, σφαιρική αντιμετώπιση, συνεννόηση με την Ευρώπη και τελικά εύστοχες, ρεαλιστικές παρεμβάσεις. Είμαστε εδώ για να διασφαλίσουμε το δημόσιο συμφέρον -το συμφέρον όλων, όχι των λίγων- και ότι τα κρίσιμα αυτά έργα θα υλοποιηθούν. Και μάλιστα με υψηλή ποιότητα, το συντομότερο δυνατό και με όσο γίνεται μικρότερη επιβάρυνση των φορολογούμενων», σημείωσε .
«Είναι εξαιρετικά σημαντικό να ετοιμάσουμε το στρατηγικό σχεδιασμό της νέας γενιάς έργων, δηλαδή των έργων εκείνων που θα αναζωογονήσουν την αγορά και θα αλλάξουν την εικόνα της χώρας τα επόμενα χρόνια. Έργα που θα είναι πλήρως τεκμηριωμένα ως προς τη σχέση κόστους – οφέλους, τη σκοπιμότητα και τη βιωσιμότητά τους. η προηγούμενη κυβέρνηση δεν έκανε τίποτα προς αυτή την κατεύθυνση. Σχεδιάζουμε σε όλη την Ελλάδα, να λύσουμε τα ζητήματα για να ξεκινήσει το αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης. Να προχωρήσουμε γρήγορα έργα που υλοποιούνται, όπως το Νότιο τμήμα του Ε65.Να προχωρήσουμε στην υλοποίηση μιας σειράς έργων όπως το Ελευσίνα – Υλίκη, τις επεκτάσεις της Ιόνιας οδού με το Αγρίνιο και την Κακαβιά, «Δράμα – Αμφίπολη – Εγνατία», κ.λπ. Να ολοκληρώσουμε το σχεδιασμό και την υλοποίηση του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Σύνορα και Αθήνα – Πάτρα»
«Στις Σέρρες, την ολοκλήρωση της Περιαστικής Οδού Σερρών, από τον Ανισόπεδο Κόμβο σύνδεσής της με τον κάθετο Άξονα 60 της Εγνατίας Οδού, ως την περιοχή του Γενικού Νοσοκομείου Σερρών, καθώς και τον ευρύτερο προγραμματισμό για την υλοποίηση του Ε61 (Προμαχώνας – Σέρρες – Λιμάνι Καβάλας). επίσης, τη Σύνδεση της Βισαλτίας με Εγνατία Οδό. Και ειδικότερα, αφενός με το λεκανοπέδιο του Σοχού και του Λαγκαδά και αφετέρου με τη Θεσσαλονίκη, με εξαιρετικά ταχύτερες και ασφαλέστερες διαδρομές από τις υφιστάμενες. Δίνουμε μεγάλη σημασία και στη συντήρηση του Εθνικού Σιδηροδρομικού Δικτύου και έμφαση στις Κτιριακές Υποδομές της χώρας μας όπως Σχολεία, Νοσοκομεία, Κέντρα Υγείας, Δικαστικά κτίρια».
«Προγραμματίζουμε, τη δημοπράτηση δέκα αντιπλημμυρικών έργων, συνολικού προϋπολογισμού 430 εκ. €. Στον τομέα των Μεταφορών, πρωταρχικό ρόλο έχει η επένδυση στα logistics και τις συνδυασμένες μεταφορές. ώστε να αναγάγουμε τον Πειραιά, τα λιμάνια του Βορρά και κυρίως της Θεσσαλονίκης, σε πύλες εισόδου. Οι επιχειρησιακοί στόχοι του περιγράφονται αναλυτικά στις αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Αντιπλημμυρικών και Εγγειοβελτιωτικών Έργων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και είναι ο σχεδιασμός, ο προγραμματισμός, η ανάθεση και η εκτέλεση έργων, μελετών και παροχής υπηρεσιών για τα έργα των αντιπλημμυρικών και εγγειοβελτιωτικών υποδομών αρμοδιότητας της Γενικής Γραμματείας Υποδομών. Η παροχή τεχνικής συνδρομής σε οποιαδήποτε φάση εξέλιξης των αντιπλημμυρικών και εγγειοβελτιωτικών έργων, που εκτελούνται από άλλους φορείς, ύστερα από προγραμματική συμφωνία. Η σύνταξη προτάσεων για τη βελτίωση του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου. Η άσκηση τεχνικής εποπτείας, σε θέματα αντιπλημμυρικών και εγγειοβελτιωτικών έργων, στα εποπτευόμενα Νομικά Πρόσωπα. Το υπουργείο έχει κεντρικό ρόλο στην προσπάθεια για την άμεση βελτίωση των εγγειοβελτιωτικών δικτύων, ώστε να πετύχουμε την ορθολογική αξιοποίηση του νερού της λίμνης Κερκίνης, προστατεύοντας τον υδροβιότοπό της και διαφυλάσσοντας τον ιδιαίτερο οικολογικό και αντιπλημμυρικό χαρακτήρα της. Γιατί αν δεν το κάνουμε αυτό, είναι βέβαιο ότι στα επόμενα χρόνια ολόκληρη η πεδιάδα Σερρών θα πληγεί από λειψυδρία. Δραστικά μέτρα περιορισμού της σπατάλης του νερού. Το νερό στα αρδευτικά δίκτυα πρέπει πλέον να διοχετεύεται σε ελεγχόμενους κλειστούς αγωγούς και να σταματήσει επιτέλους η τακτική τα έργα να σχεδιάζονται και να εκτελούνται ερήμην αυτών που τους αφορούν. Θα πρέπει να υπάρχει διασύνδεση των Υπηρεσιών με την αξιοποίηση των πολλών δυνατοτήτων που μας παρέχουν σήμερα οι νέες τεχνολογίες. Οι προωθούμενες δράσεις στον τομέα των εγγειοβελτιωτικών έργων οφείλουν να υπακούουν στη λογική της ορθολογικής και περιβαλλοντικής διαχείρισης των υδάτινων πόρων και της προστασίας της υγείας των καταναλωτών. Και αυτά, πάντα στο πλαίσιο των κοινοτικών Οδηγιών. Οι προτάσεις μας λοιπόν δεν μπορεί παρά να έχουν στόχο τον εκσυγχρονισμό και τη βελτίωση των ήδη λειτουργούντων αρδευτικών δικτύων καθώς και την αναζήτηση νέων υδατικών πόρων και τρόπων εξοικονόμησης νερού και δραστικού περιορισμού της κατασπατάλησής του».
«Μόνο με κοινή προσπάθεια όλων μας μπορεί να επιτευχθεί ο στόχος της ορθολογικής και αποδοτικής αξιοποίησης των κοινοτικών κονδυλίων προς όφελος του Νομού μας και της Πατρίδας γενικότερα. Κι αυτό δεν έχει να κάνει ασφαλώς μόνο με το θέμα του νερού, αλλά και με κάθε μεγάλο θέμα που απασχολεί τον τόπο μας» σημείωσε ο κ. Καραμανλής.
Δήμητρα Μετόκη metoki63@hotmail.com
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή/αναδημοσίευση (ολική ή μερική) του περιεχομένου της ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΤΩΝ ΣΕΡΡΩΝ , (κείμενα, φωτογραφίες και βίντεο) με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό ή μη, χωρίς την άδεια μας. Νόμος πνευματικής ιδιοκτησίας, Άρθρο 66 Ν.2121/93. Η αναπαραγωγή/αναδημοσίευση του περιεχομένου (κείμενα, φωτογραφίες και βίντεο) επιτρέπεται μόνο όταν γίνεται εν γνώση μας και με αναφορά της πηγής του.