Τάσος Χατζηβασιλείου, Βουλευτής Σερρών-ΝΔ:
«Ελέγχομαι για αδίκημα που δεν διαπράχθηκε – Έχω εμπιστοσύνη στην ελληνική Δικαιοσύνη»
Στη Βουλή διαβιβάστηκε την Τρίτη η δικογραφία που αφορά την άρση ασυλίας των βουλευτών της ΝΔ Τάσου Χατζηβασιλείου και Χαράλαμπου Αθανασίου. Λίγο αργότερα ο Τάσος Χατζηβασιλείου σε ανάρτησή του ζητά άρση της ασυλίας του, καθώς, όπως υπογραμμίζει, ελέγχεται για αδίκημα που δεν διαπράχθηκε.
Η ανάρτηση-δήλωση του Τάσου Χατζηβασιλείου:
Ελέγχομαι για αδίκημα που δεν διαπράχθηκε. Έχω εμπιστοσύνη στην ελληνική Δικαιοσύνη.
Πέρσι, παραιτήθηκα από την κυβέρνηση για λόγους πολιτικής ευθιξίας, καθώς στην πρώτη δικογραφία περί ΟΠΕΚΕΠΕ υπήρχε η αναφορά μιας τηλεφωνικής μου επικοινωνίας, η οποία εκ του αποτελέσματος δεν είχε ποινικό ενδιαφέρον. Σήμερα, η ίδια υπόθεση επανέρχεται χωρίς να έχουν προκύψει νέα στοιχεία.
Υπενθυμίζω ότι η συγκεκριμένη επικοινωνία του 2021 δεν σχετίζεται με το αντικείμενο της οικονομικής απάτης και των παράνομων επιδοτήσεων που διερευνώνται από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία.
Ως βουλευτής Σερρών, μιας κατεξοχήν αγροτικής περιοχής, θέλησα να αναζητήσω νόμιμες δυνατότητες για μεταβίβαση δικαιωμάτων μεταξύ αγροτών συζύγων, για λόγους ανωτέρας βίας (εγκυμοσύνη της συζύγου), με βάση τις σχετικές εθνικές διατάξεις.
Διευκρινίζω ότι οι ενδιαφερόμενοι κατέθεσαν νόμιμα το σχετικό αίτημα, όπως άλλωστε είχαν το δικαίωμα να πράξουν. Τελικά, η εν λόγω αίτηση μεταβίβασης μεταξύ των συζύγων ΑΠΟΡΡΙΦΘΗΚΕ από τις υπηρεσίες.
Αυτή είναι η πραγματικότητα και δεν επιδέχεται αμφισβήτησης.
Ζητώ την άρση της ασυλίας μου, προκειμένου να κλείσει αυτή η υπόθεση. Η δικογραφία περιλαμβάνει αβάσιμες εικασίες, για τις οποίες θα τοποθετηθώ αρμοδίως. Έχω εμπιστοσύνη στην ελληνική Δικαιοσύνη.
Η εντιμότητα αποτελεί για μένα αξία αδιαπραγμάτευτη.
Στη Βουλή η δικογραφία για Αθανασίου-Χατζηβασιλείου: «Δεν εμπίπτουν στην αρμοδιότητά μας», λέει η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία
αφορά την άρση ασυλίας των βουλευτών της ΝΔ Τάσου Χατζηβασιλείου και Χαράλαμπου Αθανασίου.
Η διαβίβαση των συγκεκριμένων υποθέσεων από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία δεν πραγματοποιήθηκε απευθείας προς τη Βουλή, όπως είχε γίνει στην περίπτωση των δικογραφιών των «11+2», αλλά εστάλη στο Πρωτοδικείο Αθηνών, καθώς κρίθηκε ότι τα ερευνώμενα αδικήματα δεν στρέφονται κατά των συμφερόντων της ΕΕ.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες, στο διαβιβαστικό αναφέρεται ότι η συμπεριφορά των δύο βουλευτών «πληροί τόσο τα αντικειμενικά όσο και τα υποκειμενικά στοιχεία του αδικήματος της παράβασης καθήκοντος (άρθρο 259 ΠΚ). Περαιτέρω, αναλόγως με την εξέλιξη του σχεδίου (π.χ. εάν το ψευδές έγγραφο εκδόθηκε τελικά αλλά δεν υποβλήθηκε), ενδέχεται να ανακύψουν και πρόσθετα εθνικά αδικήματα, όπως η ηθική αυτουργία σε έκδοση ψευδούς ιατρικής πιστοποίησης (άρθρο 221 ΠΚ)», και σημειώνεται ότι «σε κάθε περίπτωση πρόκειται για αμιγώς εθνικά αδικήματα, τα οποία δεν περιλαμβάνονται στα αδικήματα PIF (Ν. 4689/2020) και, συνεπώς, δεν εμπίπτουν στην αρμοδιότητα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας».
Μάλιστα, κατά τις ίδιες πληροφορίες, στο διαβιβαστικό σημειώνεται ακόμη ότι «στις δύο εξεταζόμενες περιπτώσεις οι ενέργειες των υπόπτων δεν υπερέβησαν το στάδιο των μη αξιόποινων προπαρασκευαστικών πράξεων και δεν έφθασαν στο επίπεδο “αρχής εκτέλεσης”, ώστε να στοιχειοθετηθεί, έστω και σε μορφή απόπειρας, το αδίκημα της απάτης σε βάρος των οικονομικών συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης».
Χατζηβασιλείου στον ΣΚΑΪ: Σέβομαι τη Δικαιοσύνη και τους Εισαγγελείς, ελέγχομαι για πράξη που δεν τελέστηκε – Άδικη η στοχοποίηση των Σερρών
«Ελέγχομαι για πράξη που δεν έγινε», τόνισε μεταξύ άλλων ο βουλευτής Σερρών και Γραμματέας Διεθνών Σχέσεων και Ε.Ε. της ΝΔ, κ. Τάσος Χατζηβασιλείου, μιλώντας στον ΣΚΑΪ το πρωί της Μεγάλης Τετάρτης, αναφερόμενος στις εξελίξεις της υπόθεσης του ΟΠΕΚΕΠΕ, ξεκαθαρίζοντας παράλληλα πως σέβεται την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία και την ελληνική Δικαιοσύνη.
Απαντώντας σε σχετικό ερώτημα, ο κ. Χατζηβασιλείου εξήγησε πως η υπόθεση που τον αναφέρει αφορούσε σε ένα νόμιμο αίτημα μεταβίβασης δικαιωμάτων αγρών μεταξύ συζύγων για λόγους ανωτέρας βίας, με αφορμή εγκυμοσύνη νέας αγρότισσας, σημειώνοντας ότι ακολουθήθηκε η νόμιμη διαδικασία και ότι τελικώς ο ΟΠΕΚΕΠΕ απέρριψε την αίτηση. Όπως ανέφερε, «δεν συντελέστηκε κάτι, ούτε υπήρξε ζημιά» ξεκαθαρίζοντας ότι ακόμα και αν υλοποιείτο το νόμιμο αίτημα, δεν θα ζημιωνόταν κανείς.
Στη συνέχεια, στάθηκε στο περιεχόμενο της δικογραφίας, επισημαίνοντας ότι η παράβαση καθήκοντος προϋποθέτει να τελεστεί παράνομη πράξη και να προκληθεί ζημιά, ενώ, όπως είπε, το ίδιο το διαβιβαστικό ξεκαθαρίζει ότι δεν υπάρχει ούτε προπαρασκευαστικό στάδιο τέλεσης παράνομης πράξης ούτε εκτέλεση ούτε ζημία σε βάρος των ευρωπαϊκών συμφερόντων. Στο πλαίσιο αυτό, υπογράμμισε ότι για τις αβάσιμες εικασίες του κειμένου «θα τοποθετηθεί αρμοδίως όπου πρέπει και όταν κληθεί». Σε συνέχεια της χθεσινής δήλωσής του, υπενθύμισε ότι ζήτησε την άρση της ασυλίας του για να ελεγχθεί από την Εισαγγελία Αθηνών.
Απαντώντας σε σχετικό ερώτημα, ο κ. Χατζηβασιλείου ξεκαθάρισε ότι έχει απεριόριστο σεβασμό τόσο στην Ευρωπαϊκή Εισαγγελία όσο και στην ελληνική Δικαιοσύνη, υπογραμμίζοντας ότι ο καθένας κάνει τη δουλειά του με τον καλύτερο τρόπο κατά τον ίδιο.
Παράλληλα, κατά την παρέμβασή του, αναφέρθηκε στην εικόνα που διαμορφώνεται τις τελευταίες ημέρες για τον νομό Σερρών, κάνοντας λόγο για άδικη γεωγραφική στοχοποίηση. Όπως σημείωσε, «δεν είναι συλλήβδην απατεώνες οι πολίτες στις Σέρρες, ούτε συλλήβδην παρανομούντες», τονίζοντας ότι «δεν πρέπει να μπαίνουν άδικες ταμπέλες σε μια ολόκληρη περιοχή». Υπογράμμισε δε ότι το τεκμήριο της αθωότητας ισχύει για όλους όσοι αναφέρονται στην υπόθεση, εφόσον μέχρι στιγμής δεν επιβεβαιώνεται κάτι διαφορετικό από συγκεκριμένα στοιχεία.
Για τον πόλεμο στη Μέση Ανατολή
Αναφερόμενος, τέλος, στις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, ο κ. Χατζηβασιλείου σημείωσε ότι «η διπλωματία κερδίζει 15 ημέρες» και χαρακτήρισε σημαντική την εκεχειρία που επετεύχθη, ξεχωρίζοντας τον ρόλο του Πακιστάν στη διαδικασία.
Όπως είπε, στόχος είναι να υπάρξει απαγκίστρωση από την κρίση, να ανοίξουν τα Στενά του Ορμούζ και να αποκατασταθεί η ροή πετρελαίου και φυσικού αερίου, καθώς η παρατεταμένη αστάθεια δημιουργεί σοβαρές πιέσεις στην παγκόσμια αγορά ενέργειας.








