Στις Σέρρες την Κυριακή 24 Μαΐου 2026 τελέσθηκε μνημόσυνο, εκφωνήθηκε ομιλία και έγινε κατάθεση στεφάνων
Εκδηλώσεις τιμής για την «Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου»
Τιμήθηκε η 107η επέτειος από την Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου και αίτημα όλων όσων τίμησαν τις εκδηλώσεις η αναγνώριση της γενοκτονίας από όλους τους διεθνείς οργανισμούς και τα κράτη, αλλά πρωτίστως και κυρίως από την ίδια την Τουρκία, τονίζοντας ότι 353.000 ψυχές νεκρών θυμάτων ζητούν δικαίωση, ζητούν τη συγνώμη για την θηριωδία.
«Τιμούμε, μνημονεύουμε αλλά δεν λησμονούμε, δεν ξεχνούμε, διεκδικούμε την αναγνώριση της γενοκτονίας», τόνισαν όσοι τίμησαν τις εκδηλώσεις για την 107η επέτειος από την Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου.
Η«Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου» τιμήθηκε στις Σέρρες την Κυριακή 24 Μαΐου 2026, με εκδηλώσεις που διοργάνωσε η Περιφερειακή Ενότητα Σερρών. Στις 24 Φεβρουαρίου 1994, η Βουλή των Ελλήνων ψήφισε ομόφωνα την ανακήρυξη της 19ης Μαΐου ως «Ημέρα Μνήμης για τη Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου», ημέρα που ο Μουσταφά Κεμάλ αποβιβάστηκε στη Σαμψούντα (19 Μαΐου 1919). Καθιερώθηκε δε να τιμάται επίσημα την πρώτη Κυριακή μετά την 19η Μαΐου κάθε χρονιάς.
Οι φετινές εκδηλώσεις, για την 107η επέτειο τα Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου πραγματοποιήθηκαν την Κυριακή 24Μαΐου 2026. Το πρωί της Κυριακής, τελέσθηκε μνημόσυνο στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό των Παμμεγίστων Ταξιαρχών υπέρ της μνήμης όλων των θυμάτων Ελλήνων του Πόντου, χοροστατούντος του σεβασμιότατου μητροπολίτη Σερρών και Νιγρίτης κ. Θεολόγο. Ακολούθησε ομιλία από την κ.Ελισάβετ Κουτσογιάννη, Εκπαιδευτικό-Θεολόγο του 2ου Γυμνασίου Σερρών
Στη συνέχεια στην προτομή του Αγίου Ιερομάρτυρα Χρυσοστόμου ΕπισκόπουΣμύρνης στην πλατεία Ελευθερίας πραγματοποιήθηκε κατάθεση στεφάνων, από την βουλευτή Σερρών της Νέας Δημοκρατίας κ. Φωτεινή Αραμπατζή ως εκπρόσωπος της Βουλής των Ελλήνων, τον αντιπεριφερειάρχη Σερρών, κ. Παναγιώτη Σπυρόπουλο, τονπρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Σερρών κ. Νάσο Παπαδόπουλο ως εκπρόσωπος του Δήμου Σερρών, τον διοικητή της 10ηςΜηχανοποιημένης Ταξιαρχίας, ταξίαρχο κ. Φίλιππο Γιαλαμά, την αστυνομική διευθύντρια της Αστυνομικής Διεύθυνσης Σερρών κ. Ευαγγελία Δούμα, τον διοικητή των Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Σερρών, αντιπύραρχο κ. Ανδρέα Θεοδωρίδη, τον εκπρόσωπο του ΔΙΠΑΕ καθηγητή κ. Δημήτρη Βαρσάμη, τον εκπρόσωπο του Παραρτήματος Σερρών της Ένωσης Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού κ. Ελευθέριο Καραγιαννίδη, τον πρόεδρο του ΣΕΑΝΣ κ. Βασίλη Κατιρτζόγλου, τον εκπρόσωπο του Επιμελητηρίου Σερρών, Αντιπρόεδρο Β’ κ. Ιωάννη Παπουτσή, τον εκπρόσωπο της Ένωσης Στρατιωτικών Περιφερειακής Ενότητας Σερρών κ. Γεώργιο Φωτακόπουλο, τον αντιπρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ποντιακών Συλλόγων κ. Παύλο Καρυπίδη, την Έφορο Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης της Ομοσπονδίας Προσφυγικών Σωματείων Ελλάδος (Ο.Π.Σ.Ε.) κ. Δήμητρα Μετόκη, τον εκπρόσωπο του Συλλόγου Ποντίων Σερρών «Εύξεινος Λέσχη», την εκπρόσωπο του Συλλόγου Ποντίων Επταμύλων Σερρών «Οι Ακρίτες», τον εκπρόσωπο του Συλλόγου Ποντίων Φοιτητών, τον εκπρόσωπο της Αδελφότητας Μικρασιατών Ν. Σερρών«Ο Άγιος Πολύκαρπος» κ. Μιχάλη Μιχαλάκη, και τον εκπρόσωπο της Θρακικής Εστίας Σερρών κ. Στέφανο Θεοχαρίδη. Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με ενός λεπτού σιγή καιτην ανάκρουση του εθνικού ύμνου. Τις εκδηλώσεις, εκτός των προαναφερομένων που κατέθεσαν στεφάνια, τίμησαν επίσης ο βουλευτής Σερρών κ. Θεόφιλος Λεονταρίδης, η εκπρόσωπος του βουλευτή Σερρών κ. Τάσου Χατζηβασιλείου κ.Λένα Τζατζανίδο, και εκπρόσωποι φορέων, όχι όμως πολλοί Σερραίοι.
Αίτημα όλων όσων τίμησαν τις εκδηλώσεις η αναγνώριση της γενοκτονίας από όλους τους διεθνείς οργανισμούς και τα κράτη, αλλά πρωτίστως και κυρίως από την ίδια την Τουρκία, τονίζοντας ότι 353.000 ψυχές νεκρών θυμάτων ζητούν δικαίωση, ζητούν τη συγγνώμη για την θηριωδία.
Αθανασία Κατερίνα Δασκάλου








