«Έχουν ‘’ψυχή’’ και ‘’φωνή’’ ελληνική» σημείωσε ο Σερρών Θεολόγος, τονίζοντας:
«Τα εκκλησιαστικά “Ελγίνεια” της Μακεδονίας… είναι καιρός να επιστρέψουν στους χώρους, που ανήκουν!»
Στο ζήτημα του επαναπατρισμού των «Ελγινείων» της Μακεδονίας, των ιερών δηλαδή κειμηλίων, που εκλάπησαν εκ των ιερών Μονών και Ναών της Μακεδονίας, αναφέρθηκε ο σεβασμιότατος μητροπολίτης Σερρών και Νιγρίτης κ. Θεολόγος κατά την διάρκεια του λόγου του στον εορτασμό των Αγίων Θεοδώρων. «Το θεοφιλές αυτό αίτημα της επιστροφής των εκκλησιαστικών κειμηλίων, ως έργο δικαιοσύνης, είναι πάντα επίκαιρο και ανοικτό» ανέφερε ο σεβασμιότατος μητροπολίτης Σερρών και Νιγρίτης κ. Θεολόγος.
«Τα εκκλησιαστικά “Ελγίνεια” της Μακεδονίας, που έχουν “ψυχή” και “φωνή” ελληνική, είναι καιρός να επιστρέψουν στους χώρους, που ανήκουν!», τόνισε ο σεβασμιότατος μητροπολίτης Σερρών και Νιγρίτης κ. Θεολόγος κατά την διάρκεια του λόγου του στον εορτασμό των Αγίων Θεοδώρων το πρωί του Σαββάτου 28 Φεβρουαρίου 2026 στο ιερό Καθεδρικό και Προσκυνηματικό Ναός Αγίων Θεοδώρων Σερρών.
Ο σεβασμιότατος μητροπολίτης Σερρών και Νιγρίτης κ. Θεολόγος με τον δυναμικό και επίκαιρο λόγο του, αναφέρθηκε και στο πάντοτε επίκαιρο ζήτημα του επαναπατρισμού των «Ελγινείων» της Μακεδονίας, των ιερών δηλαδή κειμηλίων, που εκλάπησαν εκ των ιερών Μονών και Ναών της Μακεδονίας, υπό ομοδόξων γειτόνων επιδρομέων, κατά τα έτη 1913, 1917 και 1942 και παρακρατούνται παράνομα έως και σήμερα στα Μουσεία και τις Βιβλιοθήκες της Βουλγαρίας.
«Είναι ανάγκη στην συνάφεια του λόγου, να τονισθεί ότι, ο ένδοξος τόπος μας, η ελληνικότατη Μακεδονία μας, η περίβλεπτος γη ηρώων και ο ολόφωτος τόπος μαρτύρων, είναι αυτή, η οποία, από της αυγής της εθνικής μας ιστορίας, απετέλεσε τον ακλόνητο προμαχώνα και τον ισχυρό κυματοθραύστη του Ελληνισμού. Οι ηρωικοί Μακεδόνες, το περίδοξο αυτό ελληνικό φύλο, με αίμα και θυσίες πολλές, σταμάτησαν τις ορδές των παλαιών και νεότερων επιδρομέων. Για τον λόγο αυτό ο Υποπρόξενος του ελληνικού Προξενείου των Σερρών (1903), μεγάλος Έλλην λογοτέχνης, πολιτικός και διπλωμάτης Ίων Δραγούμης (1878-1920), στο εμβληματικό του έργο “Μαρτύρων και Ηρώων Αίμα” έγραφε, “Τρέξτε Έλληνες να σώσετε την Μακεδονία, γιατί η Μακεδονία θα σώσει την Ελλάδα!”», δήλωσε ο σεβασμιότατος.
Συνεχίζοντας τόνισε: «Ο ηρωικός λαός των Σερρών έχει μία “πληγή” στην ψυχή του, που συνεχίζει να πονά! Το πάντοτε ανοικτό για εμάς ζήτημα της επιστροφής των βιαίως αφαιρεθέντων Μητροπολιτικών και μοναστηριακών κειμηλίων, από την γείτονα χώρα Βουλγαρία στα πικρά και πέτρινα χρόνια των πολέμων. Τα ιερά σεβάσματα και κειμήλια της Σερραϊκής Εκκλησίας, οι εικόνες, τα σκεύη, τα άμφια, τα ξυλόγλυπτα, τα αυτοκρατορικά χρυσόβουλα, τα πατριαρχικά σιγίλλια και τα περγαμηνά, τα εκκλησιαστικά “Ελγίνεια” της Μακεδονίας, που έχουν “ψυχή” και “φωνή” ελληνική, είναι καιρός να επιστρέψουν στους χώρους, που ανήκουν! Στην Εκκλησία των Σερρών, στις Μονές και στους παλαιφάτους Ναούς Της και στις υπόλοιπες Ιερές Μητροπόλεις της Ανατολικής Μακεδονίας».
Καταλήγοντας ο σεβασμιότατος σημείωσε: «Το θεοφιλές αυτό αίτημα της επιστροφής των εκκλησιαστικών κειμηλίων, ως έργο δικαιοσύνης, είναι πάντα επίκαιρο και ανοικτό! Παρακαλούμε τους Άρχοντες σε τοπικό και εθνικό επίπεδο να συνεχίσουν να πράττουν τα αναγκαία ακόμη πιο δυνατά και συντονισμένα για την ευτυχή κατάληξη του ζητουμένου. Η Εκκλησία μας, από πολλών ετών αγωνίζεται με δύναμη και συνέπεια, χωρίς να υποστέλλει την σημαία του δικαίου αυτού πανσερραϊκού αιτήματος».
Δήμητρα Μετόκη metoki63@hotmail.com








