Π. Μαρινάκης:
“Τα εγκαίνια του Μετρό στη Θεσσαλονίκη είναι το τέλος μίας παρατεταμένης περιόδου κοροϊδίας”
Ως “το τέλος μιας παρατεταμένης περιόδου κοροϊδίας, ίσως της μεγαλύτερης από τις πολλές που έχουν βιώσει οι πολίτες και είναι ο βασικός λόγος, ένας από τους βασικούς λόγους που υπάρχει πολύ μεγάλη απόσταση, ανάμεσα σε μεγάλο μέρος της κοινωνίας και το πολιτικό σύστημα” χαρακτήρισε ο κυβερνητικός εκρόσωπος Παύλος Μαρινάκης τα εγκαίνια του μετρό της Θεσσαλονίκης από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη το Σάββατο.
Μιλώντας εφ όλης της ύλης στην ιστοσελίδα Newsbeast.gr ο κ. Μαρινάκης αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στα έργα πουβρίσκονται σε εξέλιξη και ειδικά για το Μετρό Θεσσαλονίκης είπε ότι από τις 30 Νοεμβρίου και μετά η Θεσσαλονίκη θα έχει μετρό, ενώ προσέθεσε ότι μέσα στο 2025, θα έχει και την επέκταση μέχρι και την Καλαμαριά.
Ταχιάος: «Το Μετρό θα κάνει τη Θεσσαλονίκη να κοιτάει μπροστά»
Δύο ημέρες πριν την ημέρα παράδοσης του Μετρό Θεσσαλονίκης, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, μίλησε για την λειτουργία του.
Σε συνέντευξή του στο TV100, ρωτήθηκε τις τελευταίες προετοιμασίες, ο Υφυπουργός Υποδομών δεν έκρυψε την επιθυμία του να είναι όλα στην εντέλεια για την παράδοση του έργου: «Το Μετρό είναι εδώ, απολύτως λειτουργικό και απολύτως ασφαλές, αλλά θέλουμε η εντύπωση που θα μείνει στον κόσμο, με την πρώτη ματιά, να είναι η καλύτερη δυνατή και θα είναι η καλύτερη δυνατή».
Σχετικά με τις διαδικασίες που απομένουν, ο κ. Ταχιάος διαβεβαίωσε ότι έχουν δοκιμαστεί όλα τα πιθανά σενάρια για κάθε απρόοπτο που μπορεί να συμβεί, εξ’ ου και η TUV Rheinland, η διεθνούς φήμης εταιρεία πιστοποιήσεων, έδωσε τη συναίνεσή της για να μπορέσει να λειτουργήσει το μετρό.
Στη συνέχεια, επιβεβαίωσε το κλείσιμο των πυλών την Τετάρτη, 4 Δεκεμβρίου και κάλεσε όσους δικαιούνται έκπτωση ή ατέλεια στις δημόσιες συγκοινωνίες, να προετοιμαστούν εκδίδοντας προσωποποιημένες κάρτες, ήδη από τις πρώτες ημέρες.
Αναφορικά με την ασφάλεια του μέσου, ο υφυπουργός, διευκρίνισε ότι το Μετρό είναι πολύ διαφορετικό από τον σιδηρόδρομο, καθώς όπως είπε πρόκειται για ένα κλειστό σύστημα. Αναφερόμενος στα χαρακτηριστικά που επισφραγίζουν την ασφάλεια του Μετρό, είπε πως πρόκειται «για ένα Μετρό το οποίο έχει δύο σήραγγες. Αυτό δεν επιτρέπει να υπάρξουν μετωπικές συγκρούσεις. Επίσης, οι συρμοί επικοινωνούν διαρκώς με το κέντρο ελέγχου. Δίνουν τη θέση τους με ακρίβεια εκατοστού, που αυτό σημαίνει ότι ο ίδιος συρμός ξέρει που βρίσκεται ένα τρένο μπροστά του, που πρέπει να πεδήσει, με τι ταχύτητα πρέπει να πάει». Τόνισε δε, ότι οι πιθανότητες να συμβεί κάτι, είναι μία στα 11.500 – 115.000 χρόνια, χρόνος που υπερβαίνει κατά πολύ τον χρόνο ζωής του Μετρό, παρόλα αυτά όμως, υπογράμμισε ότι υπάρχουν και πάρα πολλά συστήματα για να αποκλειστεί το οποιοδήποτε λάθος μπορεί να υπάρξει.
Ταχιάος για επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης: Ο Εύοσμος αποτελεί την επόμενη προτεραιότητα
Ο κ. Ταχιάος, με αφορμή ερώτηση για την αποκάλυψη του Σταθμού «Βενιζέλου», δεν παρέλειψε να εξάρει την ακεραιότητα και τον επαγγελματισμό των αρχαιολόγων που εργάστηκαν για να δώσουν ένα άριστο αποτέλεσμα, προκειμένου να φιλοξενείται ο αρχαιολογικός χώρος μέσα σε ένα «υπέροχο αρχιτεκτονικά κέλυφος ενός σταθμού».
Σχετικά με τις επεκτάσεις, ο υφυπουργός σημείωσε ότι μετά από εκείνη προς Καλαμαριά, ο Εύοσμος αποτελεί την επόμενη προτεραιότητα, αναφέροντας ότι «είναι μία περιοχή η οποία αναπτύχθηκε πολύ μετά τη γέννηση της ιδέας του μετρό και του έργου» και συμπλήρωσε ότι «το Μετρό αναπτύσσεται αρθρωτά με τους πόρους που υπάρχουν».
Κλείνοντας, ο κ. Ταχιάος υπογράμμισε ότι η Θεσσαλονίκη πρέπει να αφήσει πίσω της την μεμψιμοιρία και την οπτική του παρελθόντος και τόνισε ότι για να αλλάξει το Μετρό την ζωή της πόλης, θα πρέπει να αλλάξει και η ίδια. «Εάν όντως η πόλη θέλει να βελτιώσει τις συνθήκες διαβίωσης και τις συνθήκες κίνησης, πρέπει να πάρει σημαντικές αποφάσεις. Πρέπει να γίνει απωθητική για το αυτοκίνητο στο κέντρο και να οδηγεί προς τους σταθμούς μετεπιβίβασης. Όλα αυτά είναι αποφάσεις που θα παρθούν στην πόλη. Το πως θα εφαρμοστεί ένα σχέδιο βιώσιμης αστικής κινητικότητας είναι θέμα της Θεσσαλονίκης. Η ίδια η πόλη πρέπει να υποδεχθεί το Μετρό και να κάνει πολύ σημαντικές αλλαγές στη ζωή της για να μπορέσει να πάρει ανάσες».
Αναμορφώνεται ριζικά ο συγκοινωνιακός χάρτης της Θεσσαλονίκης
Το Σάββατο ξεκινά τη λειτουργία του το μετρό της Θεσσαλονίκης, αναμορφώνοντας ριζικά τον συγκοινωνιακό χάρτης της πόλης.
Ο ΟΣΕΘ αναλύει με λεπτομέρεια όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζει το επιβατικό κοινό για τις μετακινήσεις του με λεωφορείο και μετρό στη Θεσσαλονίκη από τις 30 Νοεμβρίου. Ενημερώνει για τις ζώνες μετακίνησης των λεωφορείων (αστικές και περιαστικές), τα προϊόντα κομίστρου και παρέχει πρακτικές πληροφορίες για την έκδοση εισιτηρίων και καρτών.
Οι πρώτες ημέρες λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι δωρεάν για τους επιβάτες
Σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστο Σταϊκούρα, δεν θα απαιτείται η αγορά εισιτηρίου για τη χρήση του Μετρό κατά τις πρώτες τέσσερις ημέρες λειτουργίας. Αναλυτικότερα, όπως ανέφερε ο ίδιος στον FM100, το Σάββατο (30/11), την Κυριακή (1/12), τη Δευτέρα (2/12) και την Τρίτη (3/12), η είσοδος στο Μετρό θα είναι δωρεάν.
Μετρό Θεσσαλονίκης: Το κόστος του εισιτηρίου
Από εκεί και έπειτα, η τιμή του εισιτηρίου θα διαμορφώνεται στα 0,60 ευρώ για κάθε εξάμηνο, ενώ η τιμή για τη δέσμη 10+1 εισιτηρίων θα είναι 5,80 ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης θα εγκαινιαστεί το προσεχές Σάββατο (30 Νοεμβρίου) και θα περιλαμβάνει αρχικά 13 σταθμούς.