Η άλλη όψη…
Αν δεν αγοράζεις το ακριβό προϊόν, αυτό… Φθηναίνει
Γράφει ο Ανδρέας Χριστόπουλος, εκδότης – συγγραφέας.
Η αγορά γιαουρτιού σημείωσε απώλειες της τάξης του 6% σε όγκο πωλήσεων το 2022, με τον τζίρο την ίδια ώρα να αυξάνεται κατά 5,2%, αύξηση που οφείλεται καθαρά στις ανατιμήσεις.
Αυτή δεν ήταν η μόνη αλλαγή στην αγορά γιαουρτιού. Το κύμα ακρίβειας ενίσχυσε τις πωλήσεις των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας, με συνέπεια πλέον να έχουν το δεύτερο μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς (σε όγκο), ενώ το 2021 βρίσκονταν στην τρίτη θέση. Γιατί έχει συμβεί αυτό; Γιατί οι καταναλωτές αποφάσισαν να αλλάξουν γιαουρτάκι είτε λόγω οικονομικής αδυναμίας, είτα από αντίδραση.
Οι εταιρείες κατάλαβαν ότι μάλλον το… παρατράβηξαν και τώρα προχωρούν σε μειώσεις. Ήδη οι “Όλυμπος” και “Κρι Κρι”, μείωσαν τιμές και ξεκίνησαν προσφορές που θα κυμαίνονται μεταξύ 5% και 10% πιο χαμηλά.
Σημειωτέον ότι η κερδοσκοπία πληρώθηκε και σε άλλα προϊόντα των ίδιων εταιρειών αφού είχαμε μείωση πωλήσεων κατά 6,4% στο γάλα και κατά 8,8% στη φέτα.
Πράγματι αρκετές αυξήσεις ήταν αναγκαίες μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία. Όμως είναι ολοφάνερο ότι πάνω σε αυτές, πολλοί βρήκαν την ευκαιρία να προσθέσουν και άδικες αυξήσεις για να κερδοσκοπήσουν.
Η μόνη σοβαρή απάντηση στην κερδοσκοπία είναι αυτή του καταναλωτή. Στρέφεται στα φθηνότερα προϊόντα, ΑΠΟΚΛΕΙΟΝΤΑΣ όσους τον κλέβουν ή έστω περιορίζει όσο μπορεί την αγορά τους. Για παράδειγμα εγώ έχω σταματήσει να αγοράζω κουλουράκια Θεσσαλονίκης με 70 λεπτά, όταν άλλοι πωλούν με 50 ή έστω 60 λεπτά.