Σε 24ωρη πανελλαδική πανδημοσιοϋπαλληλική απεργία προχώρησε η ΑΔΕΔΥ την Τετάρτη 13 Μαΐου 2026
Απεργιακή κινητοποίηση με αιτήματα, αλλά χωρίς συμμετοχή στις Σέρρες
«Πρέπει να δημιουργηθούν αρκετά ερωτηματικά στην Εκτελεστική Επιτροπή της ΑΔΕΔΥ και να καταλάβει ότι πρέπει να αλλάξει το ρου, να δει τα θέματα αυτά με ένα διαφορετικό τρόπο προσέγγισης προς τους συναδέλφους για να υπάρξει κινητοποίηση. Οι διεκδικήσεις επιτυγχάνονται μόνο όταν υπάρχει συμμετοχή», δήλωσε ο πρόεδρος του Νομαρχιακού Τμήματος ΑΔΕΔΥ Σερρών κ. Βασίλης Παπαχρήστου για τη μικρή συμμετοχή
Χωρίς ιδιαίτερη συμμετοχή δημοσίων υπαλλήλων πραγματοποιήθηκε στις Σέρρες η 24ωρη πανελλαδική πανδημοσιοϋπαλληλική απεργία που προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ την Τετάρτη 13 Μαΐου 2026. Το Νομαρχιακό Τμήμα Σερρών κάλεσε τους εργαζόμενους του Δημοσίου σε συμμετοχή και σε απεργιακή συγκέντρωση στις 11:00 το πρωί, μπροστά στο Εργατικό Κέντρο Σερρών, αλλα η ανταπόκριση των δημοσίων υπαλλήλων δεν ήταν ικανοποιητική στην απεργιακή κινητοποίηση και στη συγκέντρωση.
Η κινητοποίηση, όπως δήλωσε ο πρόεδρος του Νομαρχιακού Τμήματος ΑΔΕΔΥ Σερρών κ. Βασίλης Παπαχρήστου, αποτελεί απάντηση στην αύξηση του κόστους ζωής, στην ακρίβεια σε βασικά αγαθά, στην ενεργειακή επιβάρυνση και στη δυσκολία πρόσβασης στη στέγη, ζητήματα που, πιέζουν ασφυκτικά τα εισοδήματα των εργαζομένων και ότι η υπεράσπιση της αξιοπρέπειας στην εργασία συνδέεται με τη δημοκρατία, την κοινωνική δικαιοσύνη και την προστασία των δημόσιων αγαθών.
Για την μικρή συμμετοχή των συναδέλφων του στην απεργιακή κινητοποίηση ο κ. Βασίλης Παπαχρήστου δήλωσε: «Η πρόσκληση υπήρξε αλλά η συμμετοχή είναι μικρή αυτό δηλοί ότι μάλλον έχουν διαρραγεί ο ιστός, ο συνεκτικός ιστός των συνδικαλιστών και των δημοσίων υπαλλήλων. Το δεύτερο δηλοί ότι μάλλον οι συνάδελφοι δεν θεωρούν ότι τα αιτήματα είναι ικανά για να ανοίξουν την πόρτα των διεκδικήσεων και να επιβεβαιώσουν τα αιτήματα μας. Βεβαίως αυτά πρέπει να δημιουργήσουν αρκετά ερωτηματικά στην Εκτελεστική Επιτροπή της ΑΔΕΔΥ και να καταλάβει ότι πρέπει να αλλάξει το ρου, να δει τα θέματα αυτά με ένα διαφορετικό τρόπο προσέγγισης προς τους συναδέλφους για να υπάρξει κινητοποίηση. Οι διεκδικήσεις επιτυγχάνονται μόνο όταν υπάρχει συμμετοχή».
Στο επίκεντρο των αιτημάτων της απεργιακής κινητοποίησης ήταν οι μισθολογικές διεκδικήσεις, η προστασία των δημόσιων αγαθών και η ενίσχυση κρίσιμων υπηρεσιών, κυρίως στους τομείς της Υγείας, της Παιδείας και της Κοινωνικής Ασφάλισης. Η ΑΔΕΔΥ Σερρών ασκεί κριτική στον μετασχηματισμό του δημόσιου τομέα, κάνοντας λόγο για πολιτικές που, όπως αναφέρει, οδηγούν στην ιδιωτικοποίηση της υγείας και της παιδείας, ενώ αφήνουν τις δημόσιες υπηρεσίες αντιμέτωπες με υποστελέχωση και ελλείψεις σε επενδύσεις. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται και στις ελαστικές μορφές απασχόλησης, αλλά και στη στοχοποίηση των δημοσίων υπαλλήλων για δυσλειτουργίες που, σύμφωνα με την ανακοίνωση, έχουν βαθύτερα δομικά χαρακτηριστικά.

Τα βασικά αιτήματα της ΑΔΕΔΥ είναι:
Υπεράσπιση του θεσμού της μονιμότητας,
Επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού,
Πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς,
Κατάργηση της εισφοράς 2% για την ανεργία,
Ξεπάγωμα της μισθολογικής διετίας 2016-2017,
Αύξηση του αφορολόγητου ορίου,
Ενίσχυση του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας,
Μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού,
Ενίσχυση του ΕΣΥ,
Προστασία των δημόσιων αγαθών και εναντίωση στις ιδιωτικοποιήσεις.
Από τις λίγες φορές σε απεργιακή κινητοποίηση του Νομαρχιακού Τμήματος ΑΔΕΔΥ Σερρών συμμετείχαν και μέλη του ΠΑΜΕ. Μάλιστα η Αγωνιστική Συσπέιρωση Εκπαιδευτικών που μέλη της στήριξαν την απεργιακή κινητοποίηση είχε εκδώσει σχετικό κάλεσμα.
Μεταξύ άλλων η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών αναφέρει στο κάλεσμά της:
«Στις 13 Μάη ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ!
Με τον αγώνα μας τα πράγματα, μπορούν να ΑΛΛΑΞΟΥΝ! Η κυβέρνηση στριμώχνεται! Πρέπει να τη στριμώξουμε κι άλλο!
Οι εκπαιδευτικοί, μαζί με το λαό, ξεδιπλώσαμε αγώνες. Σταματήσαμε Ωνάσεια σε διάφορες περιοχές, όπως στο Πέραμα. Κερδίσαμε το επίδομα διαβίωσης σε πολλές νησιωτικές περιοχές! Πιέζουμε την κυβέρνηση για διορισμούς, έστω και αν αυτοί είναι πίσω από τις ανάγκες. Χωρίς τους αγώνες μας, δεν θα γίνονταν ούτε αυτοί. Αναγκάσαμε τη Διοίκηση να ανακαλέσει αποφάσεις! Σπάσαμε την τρομοκρατία και τον αυταρχισμό! Σπάσαμε τη ΣΙΩΠΗ που ήθελε η κυβέρνηση να επιβάλει! Ακυρώσαμε στην πράξη το αντιεκπαιδευτικό περιεχόμενο της αξιολόγησης. Με εκατοντάδες εργατικά συνδικάτα, με τα σωματεία μας μπροστά, ξεδιπλώνεται καθημερινά ένα μεγάλο, πανελλαδικό κίνημα αντίστασης και αντεπίθεσης, που βάζει μπροστά τις σύγχρονες ανάγκες μας. ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΗΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ, ΠΑΝΔΗΜΟΣΙΟΫΠΑΛΛΗΛΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΙΣ 13 ΜΑΗ! Δεν είναι μια ακόμα ημέρα ΑΠΕΡΓΙΑΣ!
Είναι η συνέχεια των χιλιάδων μικρών και μεγάλων αγώνων που δώσαμε και δίνουμε οι εκπαιδευτικοί και χιλιάδες εργαζόμενοι του Ιδιωτικού Τομέα!
Είναι το εφαλτήριο των νέων αγώνων που θα δώσουμε στο μέλλον, για τα δικαιώματά μας, τα δικαιώματα των μαθητών μας».
Δήμητρα Μετόκη metoki63@hotmail.com









