Από τον Συνεταιρισμό Φαρμακοποιών Σερρών και την Ομοσπονδία Συνεταιρισμών Φαρμακοποιών Ελλάδος (ΟΣΦΕ), με τη στήριξη του Δήμου Σερρών την Παρασκευή 29 Μαΐου, στην Πλατεία Ελευθερίας
Δράση ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης για την ασφαλή απόρριψη και διαχείριση των οικιακών φαρμάκων
Η δράση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των εργασιών του 31ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της ΟΣΦΕ που έλαβε χώρα στην πόλη των Σερρών
Την ασφαλή απόρριψη και διαχείριση των οικιακών φαρμάκων είχε θέμα η ενημερωτική δράση που διοργάνωσε ο Συνεταιρισμός Φαρμακοποιών Σερρών και η Ομοσπονδία Συνεταιρισμών Φαρμακοποιών Ελλάδος (ΟΣΦΕ), με τη στήριξη του Δήμου Σερρών.
Η ενημερωτική δράση ευαισθητοποίησης πραγματοποιήθηκε τηνΠαρασκευή 29 Μαΐου, από 10:00 έως 13:30, στην Πλατεία Ελευθερίας, στο κέντρο της πόλης των Σερρών και ήταν ενταγμένη στο πλαίσιο των εργασιών του 39ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της ΟΣΦΕ, το οποίο φιλοξενήθηκε φέτος στην πόλη των Σερρών, καθιστώντας την περιοχή το επίκεντρο του φαρμακευτικού κλάδου της χώρας.
Κατά τη διάρκεια της δράσης, εξειδικευμένο προσωπικό συνομίλησε με τους περαστικούς, αναλύοντας τους σοβαρούς κινδύνους που εγκυμονεί η λανθασμένη απόρριψη των σκευασμάτων στα κοινά σκουπίδια ή στο δίκτυο αποχέτευσης και λύνοντας απορίες. Οι πολίτες είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν πώς η αλόγιστη στάση απέναντι στα χημικά σκευάσματα μπορεί να μολύνει ανεπανόρθωτα τον υδροφόρο ορίζοντα, να διαταράξει το οικοσύστημα και να επιστρέψει στην ανθρώπινη τροφική αλυσίδα.
Στον χώρο της εκδήλωσης είχαν τοποθετηθεί συμβολικά οι γνωστοί πράσινοι κάδοι, με τους διοργανωτές να εξηγούν τη λεπτή αλλά κρίσιμη διαφορά ανάμεσα στα ληγμένα φάρμακα και σε εκείνα που απλώς δεν χρειαζόμαστε πια.


Η Πρόεδρος του Συνεταιρισμού Φαρμακοποιών Σερρών, κ. Φιλιώ Δίμηζα, αναφερόμενη στην δράση ενημέρωσης, τόνισε: «Η ασφαλή απόρριψη και διαχείριση των οικιακών φαρμάκων είναι από τα πιο σημαντικά πράγματα που διασφαλίζουν τη δημόσια υγεία καθώς και την προστασία του περιβάλλοντος. Γι αυτό και μεις αποφασίσαμε στα πλαίσια της διοργάνωση του 39ου πανελληνίου συνεδρίου να κάνουμε αυτή την παράλληλη δράση για να ενημερώσουμε και να ευαισθητοποιήσουμε τους συμπολίτες μας σε αυτή τη δράση ότι πρέπει να πετάνε στους ειδικούς κάδους τα φάρμακα που έχουν λήξει ή δεν χρησιμοποιούν πια έτσι ώστε να ενημερωθούν, να καθοδηγηθούν από μας τους φαρμακοποιούς για να μπορούν να πραγματοποιούν αυτές τις πρακτικές από το να καταλήγουν ως απλά κοινά σκουπίδια που μετέπειτα με διάφορες διεργασίες θα καταλήγουν στο υπέδαφός μας και θα μπαίνουν στη μόλυνση του περιβάλλοντος».
Ο Πρόεδρος του Φαρμακευτικού Συλλόγου Σερρών, κ. Αναστάσης Ρόντσης, αναφερόμενος στους στόχους της δράσης εξήγησε τη σωστή διαδικασία που πρέπει να ακολουθούν οι καταναλωτές. «Στους πράσινους κάδους που βρίσκονται τοποθετημένοι στα φαρμακεία ρίχνουμε αποκλειστικά τα φάρμακα που έχουν λήξει, τα οποία στη συνέχεια, μέσα από ειδικές και πιστοποιημένες αλυσίδες διαχείρισης, οδηγούνται προς καταστροφή και ανακύκλωση. Αντίθετα, για τα φάρμακα που είναι ακόμη σε ισχύ αλλά δεν τα χρειαζόμαστε πλέον, μπορούμε να τα παραδίδουμε απευθείας στον φαρμακοποιό μας, ώστε εκείνος με τη σειρά του να τα αξιοποιεί αναλόγως, ενισχύοντας κοινωνικές δομές και κοινωνικά φαρμακεία για συμπολίτες μας που έχουν ανάγκη», δήλωσε ο κ. Ρόντσης προσθέτοντας ότι: «Η ανακύκλωση αφορά όλες τις μορφές φαρμάκων, όπως σιρόπια, κρέμες και εισπνεόμενα, και όχι μόνο τα χάπια». Ο κ. Ρόντσης επεσήμανε ότι οι πράσινοι κάδοι υπάρχουν στα φαρμακεία εδώ και αρκετά χρόνια και οι πολίτες συμμετέχουν ενεργά και συνειδητά σε αυτή την προσπάθεια.
Η δράση στέφθηκε με επιτυχία και ηχηρό ήταν το μήνυμα πρόληψης, περιβαλλοντικής ευθύνης και κοινωνικής συνείδησης που στάλθηκε το πρωί της Παρασκευής αποδεικνύοντας ότι η προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας είναι μια υπόθεση που πρέπει να μας ενώνει όλους.
Βασιλεία Μαρίνα Μετόκη









