Η άλλη όψη…
Η πικρή κατάρρευση του δημόσιου Σχολείου στην Ελλάδα
Γράφει ο Ανδρέας Χριστόπουλος, εκδότης – συγγραφέας.
\
Το δημόσιο ελληνικό σχολεία έχει πλήρως απαξιωθεί μέσα από την φρικτή διαδικασία των εισαγωγικών εξετάσεων. Οι μαθητές για να τις διαχειριστούν πάνε στα Φροντιστήρια και το Σχολεία είναι πια απώλεια χρόνου.
Λόγω των εισαγωγικών στα ΑΕΙ δεν έχει κανένα νόημα η λογοτεχνία, η φιλοσοφία, η ποίηση, η ιστορία. Επιπλέον αφού έχει χαθεί πλήρως η αξιολόγηση – όλοι περνούν την τάξη – και η πειθαρχία έχουμε φτάσει στο να παίζουν ξύλο, να απειλούν καθηγητές και να αμαυρώνουν πλήρως την υπόθεση παιδεία.
Τα παραπάνω επιβεβαιώνει και το χάσμα ανάμεσα στις επιδόσεις των μαθητών των δημόσιων, σε σχέση με τους μαθητές των ιδιωτικών σχολείων στην Ελλάδα όπως αποτυπώθηκε προκύπτει στον τελευταίο διαγωνισμό PISA που οργάνωσε ο ΟΟΣΑ το 2022.
Οι επιδόσεις των μαθητών των ιδιωτικών σχολείων ήταν πολύ καλύτερες όχι μόνο σε σε σύγκριση με τους μαθητές των δημοσίων σχολείων στην Ελλάδα, αλλά και σε σχέση με τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ. Οι μαθητές των ελληνικών ιδιωτικών σχολείων πέτυχαν σε όλα υψηλότερες βαθμολογίες από τον μέσο όρο των ιδιωτικών σχολείων του ΟΟΣΑ.
Την ίδια ώρα, ο μέσος όρος τόσο του γενικού πληθυσμού των Ελλήνων μαθητών όσο και των μαθητών δημοσίων σχολείων είναι χαμηλότερος από τους αντίστοιχους μέσους όρους του ΟΟΣΑ.
Βέβαια, για να πω την κακία μου, λύσεις υπάρχουν: Στέλνεις το παιδί σου στα ιδιωτικά, όπως ο Τσίπρας, και πρόβλημα δεν έχεις.