Η άλλη όψη…
Οι επιστήμονες λένε “σχολείο από τα τρία χρόνια!”
Γράφει ο Ανδρέας Χριστόπουλος, εκδότης – συγγραφέας.
Σύγχρονες μελέτες, δίδουν εξαιρετική σημασία στην προσχολική αγωγή και εκπαίδευση των παιδιών από τα τρία τους χρόνια! Όπως ισχυρίζονται, κατά τη διάρκεια αυτής της προσχολικής ηλικίας μπορούν να αναγνωριστούν δεξιότητες και να τύχουν ανάλογης προσοχής ή να εντοπιστούν εγκαίρως τυχόν μαθησιακές δυσκολίες και να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά.
Μελέτες επίσης μας λένε ότι κάθε χρόνος προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης προσθέτει δυνατότητες και επαυξάνει μετέπειτα τις ευκαιρίες συμμετοχής των παιδιών στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση.
Με βάση τα παραπάνω, ο Μπάιντεν σχεδιάζει μια αναγέννηση της Παιδείας στις ΗΠΑ προσθέτοντας 4 χρόνια υποχρεωτικής εκπαίδευσης δύο κατά την προσχολική ηλικία και άλλα δύο κατά τη μεταλυκειακή.
Η Ελλάδα τι κάνει γι την δική της Παιδεία; Θέλει να ακολουθήσει. Ο κ. Πιερακκάκης προετοιμάζει αλλαγές σε τέσσερα εκπαιδευτικά επίπεδα σε μια προσπάθεια να προσαρμοστεί συνολικά το εκπαιδευτικό σύστημα στις ανάγκες της σύγχρονης εποχής και στις απαιτήσεις των καιρών. Κάτι που, όπως λέει ο ίδιος, συμβαίνει στα εκπαιδευτικά συστήματα όλων των ευρωπαϊκών χωρών.
Μιλά για εκσυγχρονισμό των δημοτικών, των γυμνασίων και των λυκείων της χώρας, όπου θα επιταχυνθεί η ψηφιοποίηση και θα συνοδευθεί με αναθεώρηση και εμπλουτισμό των προγραμμάτων σπουδών, αλλά και με την αλλαγή των βιβλίων.
Θέλετε την γνώμη μου; Η “αλλαγή των βιβλίων” είναι ίσως το κρισιμότερο. Διότι είτε με στιλό στο χέρι, είτε με τάμπλετ, σημασία έχει τι διαβάζεις τελικά…