Η άλλη όψη…
Όταν ο κ. Δούκας κομπάζει για ένα εντελώς ξένο έργο
.Γράφει ο Ανδρέας Χριστόπουλος, εκδότης – συγγραφέας.
Υπάρχουν περίπου 20 αρετές που καθορίζουν την ποιότητα στην ανθρώπινη συμπεριφορά. Να θυμίσω μερικές; Η ευγένεια, η εγκράτεια, το θάρρος, η γενναιοδωρία, η ταπεινότητα, η δικαιοσύνη, η ανοχή, η μεγαθυμία… Ένα μόνο ελάττωμα ή έστω συμπεριφορά, μπορεί να τις ακυρώσει όλες: Η αγνωμοσύνη.
Ο κ. Χάρης Δούκας δήμαρχος Αθηναίων τον τελευταίο καιρό κομπάζει σχεδόν καθημερινά, για το μεγάλο έργο του νέου γηπέδου του ΠΑΟ στον Βοτανικό. Συστηματικά περιγράφει την πορεία του και ενθουσιωδώς μιλά για τα πολλά και σημαντικά οφέλη του.
Σε αυτό το τελευταίο δεν έχει άδικο. Τα οφέλη είναι πολλά. Το γήπεδο του ΠΑΟ είναι μόνο ένα μέρος μιας συγκλονιστικής ανάπλασης ενός λασπότοπου μόλις 2 χλμ. από την Ομόνοια. Όλος ο τόπος θα μεταμορφωθεί σε μια υπέροχη εμβληματική περιοχή της πρωτεύουσας, όπου υπολογίζεται ότι ιδιώτες και δημόσιο θα διαθέσουν 1 δισ. ευρώ για να την αλλάξουν. Από κοντά και η ανάπλαση στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας.
Τι έχει κάνει για όλα αυτά ο κ. Δούκας; ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ. Όταν ο Κ. Μπακογιάννης ολοκλήρωνε τον φάκελο του έργου είχαν “κουμπωθεί” τα πάντα. Σήμερα ο κ. Δούκας όταν εμφανίζεται με κομπασμό, απλώς περιγράφει προαποφασισμένα έργα και διαδικασίες, που έτσι κι αλλιώς έχουν δρομολογηθεί, τίποτα καινούργιο. Και έχει παραμερίσει τον αληθινό πρωταγωνιστή του έργου που είναι αποκλειστικά ο Κ. Μπακογιάννης.
Ο κ. Μπακογιάννης πέτυχε το ακατόρθωτο. Πέτυχε την μεγαλύτερη ανάπλαση της Αθήνας μεταπολεμικά μόνος, κόντρα σε όλους και όλα. Μπορείτε να θυμηθείτε τον Τσίπρα να προσφεύγει στο ΣτΕ για να το ακυρώσει, ή για την βεβαιότητα όλων ότι “αυτά στην Ελλάδα δεν γίνονται”. Με τον Μπακογιάννη όμως, γίνονται.
Ο κ. Δούκας αν είχε ίχνος ευθιξίας θα έπρεπε να έχει παραχωρήσει όλη την ενημέρωση για το έργο του Βοτανικού στον κ. Μπακογιάννη. Να έχει εξηγήσει ότι είναι δικό του το έργο και αυτός θα πρέπει να περιγράφει την πορεία του. Αλλά στην περίπτωση Δούκα υπάρχει η αγνωμοσύνη και η ιδιοτέλεια.
Πώς να χαρακτηρίσει κανείς έναν άνθρωπο που κομπάζει για ένα εντελώς ξένο έργο για το οποίο ενημερωνόταν από τις εφημερίδες για την πορεία του και την ολοκλήρωσή του, αν τις διάβαζε κιόλας και μη λέγοντας ούτε μια λέξη για αυτόν που με έναν μοναδικό τρόπο το εξασφάλισε βρίσκοντας τα χρήματα και βάζοντας όλους τους εμπλεκόμενους -που διαφωνούσαν και μεταξύ τους- σε ένα τραπέζι για να εγκρίνουν το σχέδιό του.