Αναφορικά με την αύξηση της τιμής των διοδίων στην Εθνική Οδό Σερρών – Θεσσαλονίκης και την προσπάθεια προκειμένου να υπάρξει μείωση της τιμής
Συντονισμένες θεσμικές παρεμβάσεις για την προστασία της τοπικής κοινωνίας
Ο Α΄ Αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Σερρών, κ. Γιώργος Μήχος και ο Πρόεδρος του Νομαρχιακού Τμήματος της ΑΔΕΔΥ Σερρών, κ. Βασίλης Παπαχρήστου, παραχώρησαν συνέντευξη Τύπου και αναφέρθηκαν στο θέμα της αυξημένης τιμής των διοδίων στην Εθνική Οδό Σερρών – Θεσσαλονίκης
Συντονισμένα και ενωμένοι όλοι οι φορείς της Περιφερειακής Ενότητας Σερρών αντιδρούν στην αύξηση της τιμής των διοδίων στην Εθνική Οδό Σερρών – Θεσσαλονίκης διεκδικώντας ουσιαστικές λύσεις και πραγματική ανακούφιση για τους πολίτες της Περιφερειακής Ενότητας Σερρών.
Ο Α΄ Αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Σερρών, κ. Γιώργος Μήχος και ο Πρόεδρος του Νομαρχιακού Τμήματος της ΑΔΕΔΥ Σερρών, κ. Βασίλης Παπαχρήστου, παραχώρησαν το πρωί της Τρίτης 19 Μαϊου 2026 στο Επιμελητήριο Σερρών συνέντευξη Τύπου και αναφέρθηκαν στο θέμα της αυξημένης τιμής των διοδίων στην Εθνική Οδό Σερρών – Θεσσαλονίκης και την προσπάθεια που έχει γίνει για συνάντηση με την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ, προκειμένου να υπάρξει μείωση της τιμής. Στην συνέντευξη παρευρίσκοντο και ο ταμίας του Νομαρχιακού Τμήματος της ΑΔΕΔΥ Σερρών κ. Μαυρουδής Γεωργιάδης.
Ο κ. Γιώργος Μήχος, δήλωσε: «Ως Επιμελητήριο από την πρώτη στιγμή αντιταχτήκαμε στην μεγάλη αύξηση στην τιμή των διοδίων από την αρχή του έτους. Σε συνεργασία με το Ν.Τ. ΑΔΕΔΥ Σερρών καταφέραμε και κάναμε κάποιες συνέργειες για να αναδείξουμε το θέμα και παράλληλα ότι λόγω της αύξησης πλήττεται και η οικονομία του νομού Σερρών. Στις 6 Μαρτίου αποστείλαμε επιστολές στην διοίκηση της Εγνατίας Οδού για να συναντηθούμε και να συζητήσουμε τα δίκαια αιτήματα των επιχειρηματιών η απάντηση ήταν ότι την επόμενη πενταετία δεν θα υπάρξει καμία μείωση στην τιμή των διοδίων. Είναι αρνητικοί στην μείωση των διοδίων, εμείς δεν θα σταματήσουμε να διεκδικούμε την μείωση στην τιμή των διοδίων».
Ο κ. Μήχος ανέφερε ότι η διοίκηση της Εγνατίας Οδού δεν έκανε λόγο για αύξηση αλλά απάντησε ότι τα έσοδα από τα διόδια είναι ανταποδοτικά προς τους πολίτες. «Αν και είναι ανταποδοτικά τα έσοδα εντούτοις το οδόστρωμα δεν είναι στην καλύτερη κατάσταση. Προσπαθούμε όλοι οι φορείς των Σερρών να αντιδράσουμε», σημείωσε ο κ. Μήχος.
Ο κ. Βασίλης Παπαχρήστου ανέφερε ότι η συνέντευξη Τύπου αποτελεί την κορύφωση μιας μακράς πορείας θεσμικής επικοινωνίας και διαβούλευσης της εκτελεστικής γραμματείας του Νομαρχιακού Τμήματος της ΑΔΕΔΥ Σερρών με το σύνολο των θεσμικών κοινωνικών και παραγωγικών φορέων της Περιφερειακής Ενότητας Σερρών σχετικά με τις σοβαρές επιπτώσεις που προκαλεί η αύξηση της τιμής διοδίων στον οδικό άξονα Σερρών – Θεσσαλονίκης .
«Θεωρήσαμε θεσμική, κοινωνική και ηθική μας υποχρέωση να ενημερώσουμε υπεύθυνα τη σερραική κοινωνία για την πορεία των πρωτοβουλιών που αναλήφθηκαν για τις επαφές πραγματοποιήθηκαν καθώς και για την καθολική ανταπόκριση των θεσμικών φορέων της Περιφερειακής Ενότητας Σερρών. Από τις αρχές του έτους όταν βιώσαμε την αύξηση στη τιμή των διοδίων αντιληφθήκαμε αμέσως ότι πρόκειται για μια εξέλιξη με σοβαρές κοινωνικές, οικονομικές και αναπτυξιακές συνέπειες για τον τόπο μας. Για το λόγο αυτό ξεκινήσαμε επαφών και ενημέρωσης επιδιώκοντας εξ αρχής την σύνθεση, την ενότητα και την διαμόρφωση κοινής θέσης» δήλωσε ο κ. Παπαχρήστου και αναφέρθηκε αναλυτικά στις επαφές με τους θεσμικούς φορείς επισημαίνοντας ότι δεν υπήρξε κανένας από τους θεσμικούς φορείς που δεν ανταποκρίθηκε στην προσπάθεια ενός κοινού μετώπου.
Στο μέτωπο αυτό συμμετέχουν όλοι οι δήμοι, η Περιφερειακή Ενότητα Σερρών, οι βουλευτές, το επιμελητήριο, το εργατικό κέντρο, το ΚΤΕΛ Σερρών, οι επαγγελματικοί και μεταφορικοί φορείς και οι ιδιοκτήτες φορτηγών δημοσίων χρήσεων και το Ν.Τ. ΑΔΕΔΥ Σερρών και η ενότητα αυτή όπως ανέφερε ο κ. Παπαχρήστου δεν είναι τυπική ούτε συμβολική αλλά η έμπρακτη απόδειξη ότι η κοινωνία των Σερρών αντιλαμβάνεται το μέγεθος του προβλήματος και αισθάνεται ότι οφείλει να υπερασπιστεί το δικαίωμα του τόπου μας να παραμείνει κοινωνικά, οικονομικά και δημογραφικά όρθιος.
Ο κ. Παπαχρήστου αναφέρθηκε στους σχετικούς νόμους προσθέτοντας ότι από την έναρξη λειτουργίας των διοδίων στην Εγνατία Οδό ενώ σε ορισμένες περιφερειακές ενότητες που συνορεύουν με ξένες χώρες δεν υπάρχουν διόδια η Περιφερειακή Ενότητα Σερρών δεν συγκαταλέγεται σε αυτές.
Παρουσίασε αναλυτικά τα προβλήματα που δημιουργούνται με τις αυξήσεις των διοδίων, τονίζοντας ότι πλήττονται οικονομικά επαγγελματίες, εκπαιδευτικοί ακόμη και συνάνθρωποι μας που επισκέπτονται την γειτονική Θεσσαλονίκη για θέματα υγείας. Στο πλαίσιο αυτό, απεστάλησαν επίσημες επιστολές και αιτήματα παρέμβασης: προς την εταιρεία παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, προς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προς τον αρμόδιο Υφυπουργό, προς τη Ρυθμιστική Αρχή, καθώς και προς το Υπερταμείο (ΕΕΣΥΠ).
Καταλήγοντας τόνισε: «Ζητάμε θεσμικό ουσιαστικό διάλογο με την τοπική κοινωνία, θα στείλουμε και νέα επιστολή συνάντησης στην Εγνατία Οδό, προς το Υπουργείο όσο και το Υπερταμείο. Αυτό που δηλώνουμε ξεκάθαρα είναι οι φορείς της Περιφερειακής Ενότητας Σερρών δεν θα εγκαταλείψουν αυτή την προσπάθεια και αυτή την διεκδίκηση. Η κοινωνία των Σερρών δεν αντιδρά επειδή αρνείται την πρόοδο ή τις επενδύσεις, αντιδρά γιατί αισθάνεται ότι καλείται για μια ακόμη φορά να σηκώσει δυσανάλογο βάρος χωρίς να έχει προηγηθεί η αντίστοιχη αναβάθμιση των υποδομών και χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι πραγματικές δυνατότητες των πολιτών της. Σήμερα στέλνουμε ένα ξεκάθαρο μήνυμα, οι πολίτες των Σερρών ζητούν σεβασμό, ισότιμη αντιμετώπιση, κοινωνική ευαισθησία, ουσιαστικό διάλογο και πάνω από όλα ζητούν να παραμείνει η Περιφερειακή Ενότητα Σερρών όρθια. Γιατί όταν επιβαρύνεται υπέρμετρα η καθημερινότητα ενός ολόκληρου νομού δεν πλήττονται μόνο οι μετακινήσεις, πλήτονται η ανάπτυξη, η εργασία, η επιχειρηματικότητα, η κοινωνική συνοχή και τελικά το ίδιο το μέλλον του τόπου μας. Η ιστορία έχει αποδείξει ότι όταν μια κοινωνία διεκδικεί με σοβαρότητα με ενότητα και θεσμική αξιοπρέπεια δεν μπορεί να αγνοείται επ΄ άόριστον».
Δήμητρα Μετόκη metoki63@hotmail.com








