Έλαβαν την σχετική δικογραφία, σύμφωνα με την οποία κατηγορούνται για παράβαση του άρθρου 189 του Ποινικού κώδικα και ένας εξ αυτών για παράβαση του άρθρου 167 και το επόμενο διάστημα έως τις 22 Ιουνίου 2026 θα πρέπει να καταθέσουν σχετικό απολογητικό υπόμνημα
Δώδεκα αγρότες πέρασαν την πόρτα του Δικαστικού Μεγάρου Σερρών για τα επεισόδια στη SEREXPO
«Έχει δύο αδικήματα σε βαθμό πλημμελήματος, για μένα είναι σοβαρά αδικήματα. Νομίζω ότι είναι υπερβολική η κατηγορία για μια πολιτική συγκέντρωση έστω και σε αυτό τον βαθμό, οι πολιτικοί οφείλουν να ανέχονται και τις διαμαρτυρίες, τις εύλογες και δικαιολογημένες διαμαρτυρίες του κόσμου» δήλωσε ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Σερρών κ. Παναγιώτης Καριπογλου, ο οποίος συμπαρίσταται στον αγώνα των αγροτών
Την πόρτα του Δικαστικού Μεγάρου Σερρών πέρασαν, το πρωί της Πέμπτης 28 Μαΐου 2026, οι δώδεκα αγρότες ανταποκρινόμενοι στην κλήτευση της προανακρίτριας πρωτοδίκη Σερρών.
Οι δώδεκα αγρότες κλήθηκαν στο Δικαστήριο προκειμένου να παραλάβουν την σχετική δικογραφία σύμφωνα με την οποία κατηγορούνται για παράβαση του άρθρου 189 του Ποινικού κώδικα για διατάραξη της κοινής ειρήνης και ενός εξ αυτών επιπλέον για παράβαση του άρθρου 167 του Ποινικού Κώδικα για βία κατά υπαλλήλων και δικαστικών προσώπων, για πράξεις που έλαβαν χώρα το πρωί του Σάββατου 20 Σεπτεμβρίου 2025 στο επιχειρηματικό κέντρο «SEREXPO ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΕΓΚΛΑΣ» κατά την διάρκεια της επιχειρηματικής έκθεσης Serexpo 2025 και της επίσκεψης του υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Ιωάννη Ανδριανού ο οποίος σύμφωνα με το πρόγραμμα ήταν εκ των ομιλητών στο 5ο Agroserres Forum.
Οι δώδεκα αγρότες έλαβαν την σχετική δικογραφία και το επόμενο διάστημα έως τις 22 Ιουνίου 2026 θα πρέπει να καταθέσουν σχετικό απολογητικό υπόμνημα.
Ο κ. Παναγιώτης Αλεξανδράκης εκ των δώδεκα αγροτών που κλητεύθηκαν, δήλωσε: «Πήγαμε στο γραφείο του δικαστή μας δώσανε την δικογραφία και μας είπαν ότι από σήμερα έως και τις 22 Ιουνίου θα πρέπει να ρθουμε με δικηγόρο. Εμείς δεν ενοχλήσαμε τον υφυπουργό, τα κιγκλιδώματα τα είχαν τοποθετήσει οι αστυνομικοί. Δεν περιμέναμε τέτοια εξέλιξη μετά από οκτώ μήνες. Προχθές μας έφεραν την κλήτευση. Είμαστε δώδεκα αγρότες που κλητευθήκαμε, μάλλον είμαστε στοχοποιημένοι».
«Την Πέμπτη 21 Μαΐου είχαμε μια έκπληξη στο σπίτι, ήρθε ένα περιπολικό και με έφερε την κλήτευση προς ύποπτο και σήμερα ήρθαμε να δούμε γιατί μας κατηγορούν. Μας κατηγορούν για τα επεισόδια που έγιναν πριν οκτώ μήνες στη SEREXPO με τον υφυπουργό» ανέφερε ο κ. Πέτρος Γκέκας, δηλώνοντας ότι δεν ισχύουν αυτά που αναφέρονται στην δικογραφία. «Περίμενα ότι θα είμαστε περισσότερα από δώδεκα άτομα, τώρα που αποσκοπεί η κατηγορία για τα δώδεκα άτομα δεν ξέρω, μας στοχοποιούν, θέλουν να μας φοβερίξουν. Εκεί ήταν γύρω στα 300 άτομα και στοχοποιήθηκαν μόνο 12 άτομα. Δεν μας έδωσε απαντήσεις ο υφυπουργός και υπήρχε ένταση. Λυπάμαι που έχουμε τέσσερις βουλευτές και είναι όλοι απόντες. Σε λίγο ξεκινάν τα πανηγύρια και αν εμφανιστούν εκεί θα τα ακούσουν καλά, αν νομίζουν ότι τους ψηφίζουμε μόνο για τα πανηγύρια» σημείωσε ο κ. Γκέκας.

Ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Σερρών κ. Παναγιώτης Καρίπογλου, ο οποίος συμπαρίσταται στον αγώνα των αγροτών, δήλωσε: «Θα υποβάλλουμε, θα παραδώσουμε απολογητικό υπόμνημα στον προανακριτή Σερρών. Έχει δύο αδικήματα σε βαθμό πλημμελήματος, για μένα είναι σοβαρά αδικήματα, είναι το 167 και 189, δηλαδή ουσιαστικά μια γενική προσπάθεια απείθειας και αντίστασης εκείνη την ημέρα. Νομίζω ότι είναι υπερβολική η κατηγορία για μια πολιτική συγκέντρωση έστω και σε αυτό τον βαθμό, οι πολιτικοί οφείλουν να ανέχονται και τις διαμαρτυρίες, τις εύλογες και δικαιολογημένες διαμαρτυρίες του κόσμου. Ξέρουμε ότι ήταν δικαιολογημένες διαμαρτυρίες, δεν ζητούσαν κάτι υπερβολικό και κακώς οι αστυνομικοί έβαλαν την αναφορά υπό τον τύπο της έγκλισης. Θεωρώ ότι ήταν κυβερνητική απόφαση η δίωξη των αγροτών. θα δούμε τι θα γράψουμε και τι θα πει η εισαγγελία. Δεν γνωρίζω αν θα γίνει ένα απολογητικό υπόμνημα, αλλά πολλοί θα καταθέσουν το ίδιο».
Στην ερώτηση αν υπάρχει ενδεχόμενο να γίνουν και άλλες κλητεύσεις με το ίδιο θέμα ο κ. Καρίπογλου ανέφερε: « Νομίζω ότι εδώ τελείωσε, έχουν προσδιοριστεί τα ονόματα, έχουν δει το βιντεοληπτικό υλικό ποιοι ήταν μέσα και αυτοί κλητεύθηκαν. Η αστυνομία θεώρησε ότι αυτοί οι συγκεκριμένοι πρωτοστάτησαν και δημιούργησαν το πρόβλημα, γιατί η κατηγορία δεν αφορά γενικά την διαμαρτυρία αλλά αφορά αυτό που ουσιαστικά λένε, ότι ξέφυγε και έγινε επίθεση στο πρόσωπο του υφυπουργού».
«Όλοι είδαμε ότι δεν έγινε κάποιο τραβηγμένο, φανταστείτε ότι είναι άνθρωποι που δεν έχουν πάρει ακόμα τα χρήματά τους. Είδατε σε άλλες περιοχές όπως στην Κρήτη πήραν τις μαγκούρες και κυνηγούσαν όλους και την αστυνομία. Εκεί δεν ξέρω αν έγιναν δικογραφίες, εδώ γίνονται δικογραφίες με το παραμικρό», υποστήριξε ο κ. Καρίπογλου.
Την συμπαράσταση του εξέφρασε στους 12 αγρότες των Σερρών ο κ. Δημήτρης Τσολάκος, πρόεδρος της Ενωτικής Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Ημαθίας παριστάμενος έξω από το Δικαστικό Μέγαρο Σερρών. «Βρεθήκαμε σήμερα αντιπροσωπεία της Ενωτικής Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Ημαθίας στο πλευρό των συναδέλφων αγροτών–κτηνοτρόφων που διώκονται για τη συμμετοχή τους στις κινητοποιήσεις. Καταγγέλλουμε την προσπάθεια της κυβέρνησης να ποινικοποιήσεις τον αγώνα μας. Οι αγρότες–κτηνοτρόφοι-μελισσοκόμοι και αλιείς δεν είναι εγκληματίες, είναι άνθρωποι που παλεύουν καθημερινά στη γη τους για να επιβιώσουν οι οικογένειές τους και εγκληματική είναι η πολιτική αυτή που τους οδηγεί στο ξεκλήρισμα. Δεν θα επιτρέψουμε, δεν θα κάνουμε πίσω, θα συνεχίσουμε τον αγώνα μας, δεν τρομοκρατούμαστε και κανένα αγροτοδικείο, καμία δίωξη δεν θα σταματήσει τον δίκαιο αγώνα μας» δήλωσε ο κ. Τσολάκος.

Έξω από το Δικαστικό Μέγαρο Σερρών μέλη Σωματείων και Φορέων Νομού Σερρών συμπαραστάθηκαν στους αγρότες κρατώντας και πανό όπου αναγραφόταν «Κάτω τα χέρια από την αγροτιά». Εντύπωση προκάλεσε η απουσία των αγροτών προς τους αγρότες που κλήθηκαν καθώς μόνο μετρημένοι στα δάκτυλα του ενός χεριού ήταν αυτοί που παρευρέθηκαν έξω από τα δικαστήρια ενώ όταν σημειώθηκαν τα επεισόδια παρευρισκόταν περί τα 300-500 άτομα.
Δήμητρα Μετόκη metoki63@hotmail.com








