Με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του ΔΗΠΕΘΕ Σερρών που λήφθηκε κατά την συνεδρίαση του Σώματος το μεσημέρι της Τρίτης 11 Ιανουαρίου 2022
Ο Γιώργος Ανδρέου καλλιτεχνικός διευθυντής στο ΔΗΠΕΘΕ Σερρών
«Μεταξύ τριών άξιων υποψηφίων για την θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή προκρίθηκε η υποψηφιότητα του κ. Γιώργου Ανδρέου» δήλωσε στη «Σ» ο Σάββας Ρίζος, πρόεδρος του ΔΗΠΕΘΕ Σερρών
Ο Γιώργος Ανδρέου είναι ο νέος καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Περιφερειακού Θεάτρου Σερρών. Ο καταξιωμένος Σερραίος συνθέτης, στιχουργό, μουσικός παραγωγός και συγγραφέας ήταν μεταξύ των τριών υποψήφιων που είχαν υποβάλει αίτηση για την θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή του ΔΗΠΕΘΕ Σερρών.
Κατά την συνεδρίαση του Διοικητικού συμβουλίου του ΔΗΠΕΘΕ Σερρών το μεσημέρι της Τρίτης 11 Ιανουαρίου 2022, θέμα συζήτησης ήταν οι υποψηφιότητες που είχαν κατατεθεί για την θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή, αυτές του Γιώργου Ανδρέου, της πρώην καλλιτεχνικής διευθύντριας του ΔΗΠΕΘΕ Σερρών Καλλιόπη Ευαγγελίδου και του Νίκου Πολοζιάνη. Καλλιτεχνικός διευθυντής αναδείχθηκε ο Γιώργος Ανδρέου ο οποίος στην ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε έλαβε 8 ψήφους, με τον Νίκο Πολοζιάνη να λαμβάνει 2 ψήφους ενώ η Καλλιόπη Ευαγγελίδου δεν έλαβε καμία ψήφος.
Ο πρόεδρος του ΔΗΠΕΘΕ Σερρών, Σάββας Ρίζος, σε δηλώσεις στη «Σ», αναφερόμενος στην απόφαση του διοικητικού συμβουλίου για τον νέο καλλιτεχνικό διευθυντή, τόνισε: «Μεταξύ τριών άξιων υποψηφίων για την θέση του Καλλιτεχνικού διευθυντή προκρίθηκε η υποψηφιότητα του κ. Γιώργου Ανδρέου. Αξιολογήσαμε όλα τα βιογραφικά, έγινε και η συνέντευξη των υποψηφίων. Συνολικά συμμετείχαν στην συνεδρίαση 10 μέλη, από τα οποία οκτώ ψήφισαν τον κ. Ανδρέου, δύο τον κ. Πολοζιάνη και κανένας την κ. Ευαγγελίδου».
«Από εδώ στο εξής, ο νόμος δίνει προθεσμία σε όποιον υποψήφιο επιθυμεί εντός πέντε ημερών να καταθέσει ένταση. Κατόπιν η απόφαση προωθείται στο Υπουργείο Πολιτισμού, εγκρίνεται από το Υπουργείο και στην συνέχεια γίνεται η τοποθέτηση του νέου καλλιτεχνικού διευθυντού, που θεωρώ ότι θα γίνει αρχές Φεβρουαρίου», σημείωσε ο κ. Ρίζος .
«Ενημερώσαμε τον κ. Ανδρέου για την επιλογή του στη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή, είδηση που χάρηκε. Ο κ. Ανδρέου αγαπά τις Σέρρες και επιθυμεί να πετύχει στην θέση αυτή» ανέφερε ο πρόεδρος του ΔΗΠΕΘΕ Σερρών κ. Σάββας Ρίζος.
Ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής θα αναλάβει καθήκοντα κατά πάσα πιθανότητα την 1η Φεβρουαρίου 2022 μόλις ολοκληρωθούν οι προβλεπόμενες διαδικασίες. Εντός πέντε ημερών υπάρχει προθεσμία να υποβληθεί ένσταση στην απόφαση και στην συνέχεια η απόφαση θα προωθηθεί στο Υπουργείο Πολιτισμού για έγκριση.
Επισημαίνεται ότι ο Γιώργος Ανδρέου ήταν και η επιθυμία του Δημάρχου Σερρών, Αλέξανδρου Χρυσάφη, ο οποίος ήδη τον είχε προαναγγείλει ως καλλιτεχνικό διευθυντή σε συνέντευξη του τον Σεπτέμβριο στον οικονομικό ταχυδρόμο.
Βιογραφικό του Γιώργου Ανδρέου
Γεννήθηκε στις Σέρρες. Σπούδασε αρχικά νομική στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και έπειτα μουσική στην Eλλάδα και την Eυρώπη, ταυτόχρονα παρακολουθώντας σεμιναριακές σπουδές ψυχοακουστικής, ηχοληψίας και μέσων παραγωγής. Παράλληλα ασχολήθηκε με τη σχέση-σύνδεση της Eλληνικής μουσικής τόσο με τα Δυτικά όσο και τα Aνατολικά μουσικά ιδιώματα. Ήταν μέλος του συγκροτήματος Αλερετούρ με τους Στάθη Παχίδη και Βαγγέλη Κοντόπουλο. Έπαιζε επίσης με την «Ταχεία Θεσσαλονίκης» του Νίκου Παπάζογλου, με τον οποίο και συμμετείχε στην Biennale της Βαρκελώνης του 1986. Το 1988 συμμετείχε στον ιστορικό δίσκο των Morel Βουβά Τοπία. Την ίδια χρονιά το συγκρότημα εκλέχθηκε παμψηφεί ως η ελληνική συμμετοχή στην Biennale της Μπολόνια.
Από το 2000 είναι άμισθος καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αστυπάλαιας. Από το 2009 ως το 2012 διετέλεσε διευθυντής του label AΚΤΗ live’n’studio της Sony Music Ελλάδας. Το καλοκαίρι του 2016 παρουσίασε στο Φεστιβάλ Φιλίππων το συμφωνικό έργο «Ημερολόγιο Καταστρώματος Γ’», με μελοποιημένα αποσπάσματα ποιημάτων του Γιώργου Σεφέρη από το αντίστοιχο ποιητικό του έργο.
Mε τις πολλαπλές ιδιότητες του διευθυντή παραγωγής, ενορχηστρωτή, ηχολήπτη και επιμελητή ηχογράφησης ο Γιώργος Ανδρέου έχει συνεργαστεί μεταξύ άλλων με τους: Νίκο Ξυδάκη, Γιώργο Νταλάρα, Χάρις Αλεξίου, Βασίλη Παπακωνσταντίνου, Νίκο Παπάζογλου, Νίκο Πορτοκάλογλου, Χάρη και Πάνο Κατσιμίχα, Τάνια Τσανακλίδου, Ελένη Τσαλιγοπούλου, Χρήστο Θηβαίο, Μιλτιάδη Πασχαλίδη, Αλκίνοο Ιωαννίδη, Αφροδίτη Μάνου, Δήμητρα Γαλάνη, Ελευθερία Αρβανιτάκη, Παντελή Θαλασσινό, Νίκο Zούδιαρη, Γιώργο Zήκα, Mίνωα Μάτσα, Στάμο Σέμση, Κώστα Xαριτάτο, Μανώλη Γαλιάτσο, Υπόγεια Ρεύματα, Έλιτρον, Βασίλη Παϊτέρη, Μιχάλη Κουμπιό, Γιώργο Κούκιο, Κορίνα Λεγάκη, Αθηνά Ανδρεάδη, Ορέστη Ντάντο, Ευτυχία Μητρίτσα, Κώστα Μπουντούρη και άλλους. Έχει επίσης συνεργαστεί με την Ορχήστρα Νυκτών Εγχόρδων «Θανάσης Τσιπινάκης» του Δήμου Πατρέων και με πολλά μουσικά σχήματα και σύνολα.
Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του δήμου Σερρών για την 108η επέτειο της απελευθέρωση της πόλης των Σερρών, στο πάρκο Ηρώων Σερρών το βράδυ της 29ης Ιουνίου 2021, σε μια καταπληκτική συναυλία με τον τίτλο «Το τέλος της παιδικής ηλικίας – Μνήμη Σερρών» παρουσίασε τον Ύμνο της Πόλης των Σερρών.
Συγγραφικό έργο
Ο Γιώργος Ανδρέου έχει αρθρογραφήσει συστηματικά σε πολλά έντυπα και ηλεκτρονικά περιοδικά με κείμενα που έχουν χαρακτήρα δημόσιας παρέμβασης και πολιτιστικού και κοινωνικού προβληματισμού. Μεταξύ άλλων έχει γράψει σε προσωπικές στήλες στα περιοδικά ΜΕΤΡΟ, Ως3, Κωπηλάτες, Κουλτουρόσουπα, Music Paper κ.ά. καθώς και σε εφημερίδες (Καθημερινή, Τα Νέα, Ελευθεροτυπία κ.ά.). Το 2011 εξέδωσε το πρώτο του μυθιστόρημα με τίτλο Δαίμονας Ξένος (Εκδόσεις Γαβριηλίδης).Το 2016 εξέδωσε την πρώτη του ποιητική συλλογή με τίτλο Απερίσκεπτος Πλοηγός (Μικρή Άρκτος). Περιλαμβάνει ποιήματα που συγκέντρωσε και επεξεργαζόταν για πολλά χρόνια και διαιρείται σε τέσσερις θεματικές ενότητες.
Θέατρο και Κινηματογράφος
Eνδεικτικά αναφέρεται η μουσική του για το ντοκιμαντέρ του Πάνου Καρκανεβάτου Η Πνοή της Γης, την ταινία της Όλγας Μαλέα Λουκουμάδες με Μέλι, τις ταινίες του Πάνου Καρκανεβάτου Καλά Κρυμμένα Μυστικά-Αθανασία και Ρουλεμάν, την ταινία Guilt του Βασίλη Μαζωμένου και την ταινία του Αντώνη Καφετζόπουλου Υπόθεση Παπάζογλου. Στο θέατρο αξίζει να αναφερθεί η συνεργασία του με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος στο έργο Κρίμα Που Είναι Πόρνη του Τζον Φορντ (σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά), με το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας στον Ορέστη του Γιάννη Ρίτσου (2001), τη Λυσιστράτη του Αριστοφάνη (2002), την Ηλέκτρα του Ευριπίδη (2003), την Ιφιγένεια εν Αυλίδι του Ευριπίδη (2004), όλα σε σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη, καθώς και με το ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου στο έργο Περλιμπλίν και Μπελίσα του Λόρκα (2006) και το ΔΗΠΕΘΕ Σερρών στο έργο Οψόμεθα εις Φιλίππους – Ιούλιος Καίσαρ 5η Πράξη των Σαίξπηρ/Πλουτάρχου (2008) και τα δύο σε σκηνοθεσία Θοδωρή Γκόνη.
Άλλες θεατρικές του μουσικές: Ο Κατά Φαντασίαν Ασθενής του Μολιέρου (Φεστιβάλ Αθηνών 2009, σκηνοθεσία Γιάννης Μπέζος), Η Βαβυλωνία του Δ. Βυζάντιου (Εθνικό Θέατρο, ΔΗΠΕΘΕ Σερρών και Κομοτηνής 2009, σκηνοθεσία Θοδωρής Γκόνης & Τάσος Ράτζος), ο Άμλετ των Σαίξπηρ/Χειμωνά (Φεστιβαλ Φιλίππων, ΔΗΠΕΘΕ Σερρών, Κανιγκούντα 2010, σκηνοθεσία Γιάννης Λεοντάρης & Θοδωρής Γκόνης), Το Τρίτο Κύμα των Τζόζεφ Ρόμπινετ και Ρον Τζόουνς (Εθνικό Θέατρο 2014, σκηνοθεσία Νίκος Αρβανίτης), Πλούτος του Αριστοφάνη (Φεστιβάλ Αθηνών 2016, σκηνοθεσία Γιώργος Κιμούλης), Αχαρνής του Αριστοφάνη (Φεστιβάλ Αθηνών 2018, σκηνοθεσία Κώστας Τσιάνος), Συρανό ντε Μπερζεράκ του Εντμόν Ροστάν (Θ.Ο.Κ. 2018-19, σκηνοθεσία Αχιλλέας Γραμματικόπουλος, Βρε Καλώς τους των Guy Laurent και Marc de Chauveron (Θέατρο Βρετάνια 2019-20, σκηνοθεσία Πέτρος Φιλιππίδης).
Δήμητρα Μετόκη metoki63@hotmail.com
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή/αναδημοσίευση (ολική ή μερική) του περιεχομένου της ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΤΩΝ ΣΕΡΡΩΝ, (κείμενα, φωτογραφίες και βίντεο) με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό ή μη, χωρίς την άδεια μας. Νόμος πνευματικής ιδιοκτησίας, Άρθρο 66 Ν.2121/93. Η αναπαραγωγή/αναδημοσίευση του περιεχομένου (κείμενα, φωτογραφίες και βίντεο) επιτρέπεται μόνο όταν γίνεται εν γνώση μας και με αναφορά της πηγής του.