Με ερώτησή τους στη Βουλή (Αρ. Πρωτ. 9974/24.09.2021) 53 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, μεταξύ των οποίων και ο Βουλευτής Σερρών, Λευτέρης Αβραμάκης.
Καταγγέλλουν τα προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία και τα εκτός λογικής υγειονομικά πρωτόκολλα
Τα σοβαρά προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία καθώς και τα εκτός λογικής υγειονομικά πρωτόκολλα που υιοθετήθηκαν καταγγέλλουν με ερώτησή τους στη Βουλή (Αρ. Πρωτ. 9974/24.09.2021) 53 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, μεταξύ των οποίων και ο Βουλευτής Σερρών, Λευτέρης Αβραμάκης.
Συγκεκριμένα, οι Βουλευτές χαρακτηρίζουν παράλογη την υιοθέτηση πρωτοκόλλων που επιβάλλουν την αναστολή λειτουργίας ενός σχολικού τμήματος εφόσον επιβεβαιωθούν ως κρούσματα COVID-19 το 50% +1 μαθητής. Υποστηρίζουν ότι ιδίως στα μεγάλα αστικά κέντρα, όπου ο αριθμός των μαθητών έχει αυξηθεί ανά τάξη αντί να μειωθεί λόγω της πανδημίας, ο κανόνας αυτός είναι επικίνδυνος για τη δημόσια υγεία, δεδομένου ότι συνεπάγεται ένα μεγάλο αριθμό μαθητών που δεν θα τίθενται σε καραντίνα αλλά θα συμμετέχουν κανονικά σε σχολικές και εξωσχολικές δραστηριότητες παρά το ότι θα έχουν έρθει σε επαφή με ένα τουλάχιστον κρούσμα στις σχολικές τους αίθουσες.
Ταυτόχρονα, η «πρόνοια» του Υπουργείου Παιδείας να μην δικαιολογούνται οι απουσίες που θα κάνουν τα παιδιά από το φόβο των γονέων τους στην περίπτωση επιβεβαιομένου κρούσματος στην τάξη, είναι ενδεικτική της αναλγησίας που διέπει την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ και της αδυναμίας της να κατανοήσει τον φόβο που προκαλεί στη ελληνική οικογένεια ο COVID-19.
Η μη τροποποίηση επίσης των εκπαιδευτικών προγραμμάτων στα δεδομένα που προκάλεσε η τηλεκπαίδευση για μεγάλο διάστημα μέσα σε δύο σχολικές χρονιές, καταδεικνύει ότι το ΥΠΑΙΘ δεν έχει κανένα πραγματικό ενδιαφέρον για τα μεγάλα εκπαιδευτικά κενά που έχει δημιουργήσει σε μεγάλο αριθμό μαθητών η εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Η όποια αντιμετώπιση λοιπόν των κενών που έχουν προκληθεί ιδίως στα μικρότερα παιδιά, επαφίεται στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς που θα πρέπει να ανακαλύψουν τρόπους και να ολοκληρώσουν τη διδακτική ύλη που προβλέπεται για την κάθε τάξη και να καλύψουν τα κενά των μαθητών από τις χαμένες ώρες δια ζώσης εκπαίδευσης που διαφέρουν μάλιστα για το κάθε παιδί.
Σε όλα αυτά προστίθενται και τα μεγάλα κενά σε εκπαιδευτικούς γενικής και ειδικής αγωγής που παρατηρούνται σε πολλά σχολεία παρά τις διαβεβαιώσεις του Υπουργείου για έγκαιρες προσλήψεις και τοποθετήσεις εκπαιδευτικών, αλλά και στην κρίσιμη σε πολλές περιπτώσεις απουσία νοσηλευτών που τοποθετούνται σε σχολεία για την κάλυψη ορισμένων παιδιών που λόγω νοσημάτων χρήζουν υπηρεσιών σχολικού νοσηλευτή. Ιδιαίτερη αναστάτωση τέλος έχει προκληθεί στους γονείς των παιδιών που χρήζουν παράλληλης στήριξης, καθώς τα μεγάλα κενά σε εκπαιδευτικούς αφήνει τα παιδιά αυτά σε συνθήκες κοινωνικής απομόνωση αφού στερούνται το βασικό αγαθό της γνώσης και το δικαίωμά τους στις ίσες ευκαιρίες και την ίση μεταχείριση.
Ο Βουλευτής Σερρών του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Λευτέρης Αβραμάκης, δήλωσε σχετικά:
«Είναι σαφές ότι το Υπουργείο Παιδείας υιοθέτησε υγειονομικά πρωτόκολλα για την λειτουργία των σχολείων που στερούνται κάθε λογικής και απέχουν πολύ από οποιαδήποτε μέχρι σήμερα εισήγηση της ειδικής επιτροπής για την αντιμετώπιση του COVID-19. Μέχρι σήμερα, δεν έχει αιτιολογηθεί ούτε επιστημονικά ούτε πολιτικά η διαφοροποίηση αυτή, ούτε βέβαια η επιμονή στη διατήρηση αυτών των πρωτοκόλλων, τη στιγμή που τα κρούσματα σε παιδιά αυξάνονται και έχουμε ήδη σε όλη την Ελλάδα κλειστά τμήματα. Η κυβέρνηση επιμένει για Τρίτη σχολική χρονιά να αγνοεί τις εκκλήσεις ειδικών και εκπαιδευτικών που ζητούν μικρότερα τμήματα, με λιγότερους μαθητές ανά τάξη, περισσότερο προσωπικού καθαρισμού των σχολείων και πιο ασφαλή λειτουργία των σχολείων. Ταυτόχρονα, έχει αδιαφορήσει για τα μαθησιακά κενά που έχουν προκληθεί στα παιδιά ιδίως των μικρότερων τάξεων του δημοτικού, εμμένοντας σε μια εκπαιδευτική διαδικασία σαν να μην υπήρξε ποτέ η πανδημία. Τέλος, το γεγονός ότι για μια ακόμη χρονιά παρατηρούνται μεγάλα κενά σε εκπαιδευτικούς γενικής και ειδικής αγωγής, παρά τις δεσμεύσεις του Υπουργείου για ταχύτερες διαδικασίες προσλήψεων και τοποθετήσεων, αποτελεί ένα ακόμα στοιχείο που αποδεικνύει τη συνειδητή προσπάθεια της κυβέρνησης να υποβαθμίζει με κάθε τρόπο το δημόσιο σχολείο».