Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, στη Βουλή.
«Θέλουμε τη συμβολή του ιδιωτικού τομέα, αλλά θέλουμε το δημόσιο να εγκρίνει, να ελέγχει και να επιβλέπει τα έργα»
Στις καινοτομίες που προωθεί το νομοσχέδιο «Πρότυπες προτάσεις για έργα υποδομής» αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, στη Βουλή.
Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι το νομοσχέδιο έχει ως γνώμονα την προστασία του δημοσίου συμφέροντος και προσθέτει και άλλο ένα όπλο στη φαρέτρα του θεσμικού πλαισίου για την παραγωγή δημοσίων έργων.
Υπενθύμισε ότι η Νέα Δημοκρατία είχε παρουσιάσει ως αξιωματική αντιπολίτευση τις βασικές αρχές που διέπουν το νομοσχέδιο. «Επομένως δεν φέρνουμε κάτι που μπορεί να εκπλήξει κανέναν. Η διαφορά μεταξύ Νέας Δημοκρατίας και ΣΥΡΙΖΑ είναι ότι εμείς δεν λέμε άλλα προεκλογικά και άλλα μετεκλογικά. Εφαρμόζουμε το πρόγραμμά μας, διότι είμαστε μία παράταξη που έχουμε συνέπεια μεταξύ λόγων και πράξεων», τόνισε.
Στο αν και κατά πόσο ακολουθεί το νομοσχέδιο το ευρωπαϊκό δίκαιο, ο κ.Καραμανλής επισήμανε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει έρθει σε επαφή με την Κομισιόν.
Σημείωσε επίσης ότι ο ανάδοχος θα επιλέγεται με τη διαδικασία του δημοσίου διαγωνισμού.
Όσον αφορά στο ΤΑΙΠΕΔ, ο κ.Καραμανλής ξεκαθάρισε καταρχάς ότι η πρόβλεψη αυτή αφορά μόνο όσους κάνουν Στρατηγικές Συμβάσεις, αποτελεί ακόμα μία διαδικασία θεσμικής παρέμβασης, που έρχεται να ενδυναμώσει το κομμάτι το επενδύσεων στην χώρα, καθώς επιτρέπει στο ΤΑΙΠΕΔ να βοηθά εκείνους τους φορείς που δεν έχουν θεσμική επάρκεια.
«Είναι πραγματικά τραγικό να ακούμε τέτοιου είδους κριτική και μάλιστα προερχόμενη από τον ΣΥΡΙΖΑ.Τολμάει ο ΣΥΡΙΖΑ να μιλάει για εξαιρέσεις!», σχολίασε.
«Οι κύριοι αυτοί που φωνάζουνε, θα μας απαντήσουν πότε κατάργησαν το ΤΑΙΠΕΔ; Και δεν μας απαντάνε γιατί και το Υπερταμείο ήταν δικό τους δημιούργημα. Μιλάνε οι κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ για ξεπούλημα. Υπάρχει λοιπόν και ένα όριο στην πολιτική αντιπαράθεση», πρόσθεσε.
Σχολίασε δε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ αποτελεί «ένα ακόμη παράδειγμα της αφόρητης υποκρισίας της δήθεν αριστεράς», ενώ αντιπαρέβαλε στη στάση της αξιωματικής αντιπολίτευσης τη στάση του ΚΚΕ, με το οποίο τόνισε ότι διαφωνεί, αλλά είναι σταθερό στις απόψεις του.
«Με αυτό το νομοσχέδιο αναγνωρίζουμε τις παθογένειες που υπήρχαν στο Ελληνικό Δημόσιο. Λέμε ότι θέλουμε τη συμβολή του ιδιωτικού τομέα, αλλά θέλουμε και ένα ρόλο του δημοσίου να εγκρίνει, να ελέγχει και να επιβλέπει αυτά τα έργα», τόνισε ο κ.Καραμανλής και πρόσθεσε: «Καλούμε λοιπόν τους ιδιώτες να συνδράμουν σε αυτή τη διαδικασία. Είναι λυπηρό το 2022 να γίνεται σε μία χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης αυτή η κουβέντα περί ιδιωτών εναντίον δημοσίου. Αυτά τα ζητήματα έχουν λυθεί σε όλες τις άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης».
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε ότι και το 2004- 2009 η τότε κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας εφάρμοσε για πρώτη φορά το μοντέλο των συμβάσεων παραχώρησης. Τότε υπήρξαν αντιδράσεις, αλλά στη συνέχεια το μοντέλο των συμβάσεων παραχώρησης το εφάρμοσαν όλες οι Κυβερνήσεις. «Τελικά ο ΣΥΡΙΖΑ και τις συμβάσεις παραχώρησης δέχτηκε και -αν και εφόσον- ξαναέρθει στην εξουσία -που αυτό δεν φαίνεται -και τις πρότυπες προτάσεις θα εφαρμόσει. Γιατί αυτό είστε: Υποκριτές. Άλλα λέτε, άλλα ψηφίζετε και άλλα κάνετε».